Tíz magyar nőből nyolc vásárol legalább havonta szépségápolási terméket, 57 százalékuk pedig havi legalább 2500 forintot fordít kozmetikumokra – derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett friss reprezentatív kutatásból.
Ami a vásárlási gyakoriságot illeti,
a válaszadók 10 százaléka legalább heti rendszerességgel tesz tusfürdőt, dezodort, krémet, testápolót és hasonló termékeket a kosarába,
28 százalékuk havonta több alkalommal, míg 46 százalék egy hónapban körülbelül egyszer. Elenyésző arányban vannak azok – 16 százalék –, akik ennél ritkábban vásárolnak kozmetikumokat.
Vásárlásnál elsősorban az árcímke alapján döntenek a magyar nők, emellett a termékek összetételét és eredetét is kiemelten nézik: a válaszadók 83 százaléka jelölte meg az árat fontos vagy nagyon fontos döntési szempontként, a kozmetikumok összetevőit 72 százalékuk értékelte hasonlóképpen.
Érdekesség, hogy a magyar nők csupán felének a döntését befolyásolja jelentősen a márkanév, míg körülbelül harmaduknak fontos csupán a választásnál a csomagolás, illetve a termék kinézete.
Nemcsak az árat nézik meg a magyar nők, hanem összességében is odafigyelnek arra, mennyit költenek szépségápolási termékekre.
Erre utal legalábbis, hogy a vásárlók 43 százaléka havi 2500 forintot vagy annál kevesebbet, míg 40 százalékuk 2500 és 5000 forint körüli összeget tud kozmetikumokra költeni.
Ötezer forintnál többet csak a magyar nők 17 százaléka ad ki havonta szépségápolási cikkekre.
A CD tavaly Ausztriában is felmérte a nők vásárlási preferenciáit, ott némileg mást mutattak az eredmények. Nyugati szomszédunknál az ár csak a negyedik legfontosabb döntési kritérium volt, és megelőzték a termék összetételével összefüggő olyan szempontok, mint a bőrtípusnak való megfelelés, az illat vagy a termék hatékonysága.