Alaptalannak ítélte, és ezért érdemi válaszra sem méltatta Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter azt az ellenzéki értesülést, miszerint a Nemzeti Dohányelosztó Zrt. üzemeltetője Harrach Tamás lenne, aki Harrach Péter KDNP-s frakcióvezető fiaként trafikokat működtető céghez is köthető.
A minisztert Varju László, a Demokratikus Koalíció színeiben politizáló független képviselő kérdezte a november 1-től működő állami vállalatról, ami a tárca korábbi közlése szerint
gyors, államilag felügyelt, versenysemleges dohányellátást biztosít az országban.
Varju írásbeli kérdést tett fel a miniszternek egy irodaátépítéssel összefüggésben, ami szerinte már az állami trafikellátó központja lesz, mellesleg megkérdezte, jók-e az értesülései, hogy Harrach Péter fia, vagyis "KDNP-s káder üzemeltetheti a Nemzeti Dohányelosztót?"
Harrach Tamásról, aki a XIII. kerületben Fidesz-KDNP-s önkormányzati képviselő, májusban írta meg a Népszabadság, hogy cége, a Greenproperty Kft. ügyvezetője az a Beimli Tamás, aki a Fumatore Bt.-n keresztül három dohányboltot is üzemeltet a XIII. kerületben.
Harrach Tamás akkor a lapnak úgy nyilatkozott, nem foglalkozik azzal, mit csinál, kinek kampányol és milyen üzletekbe társul be közös munkájukon túl cégének ügyvezetője. Azt is hozzátette, hogy nem gyakorolt semmilyen befolyást a trafikkoncessziók kiosztására.
Ami a trafikellátó állami céget illeti, azt még be sem jegyezték, de éppen a napokban derült ki, hogy a majdani cégen keresztül ki végezheti a kizárólagos dohány-nagykereskedelmi tevékenységet az országban ősztől.
Egyedüli jelentkezőként a fejlesztési miniszter a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. és a Tabán Trafik Zrt. konzorciumát választotta.
A velük kötendő koncessziós szerződés húsz évre szól.
A dohánykereskedelem monopóliumának jogát az idei évre csupán 10 millió forintért szerezte meg a konzorcium, amely a 2016-os teljes évre is csak 100 milliót fizet, és majd 2021-ben éri el a fix, évi 600 milliós díjat. Eközben a konzorcium profitja becslések szerint elérheti akár az évi 10 milliárdot is. Azzal pedig, hogy a kormány nemzetstratégiai jelentőségűvé nyilvánította a trafikellátót,
a versenytörvényt megkerülve zökkenőmentes lesz a konzorcium fúziója.
A hódmezővásárhelyi Tabán Trafik a Continental cégcsoport tagja, utóbbi pedig a Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszterrel jó kapcsolatot ápoló Sánta János érdekeltsége. A Continental-csoportnak egyébként az iparági becslések szerint különböző cégeken és személyeken keresztül áttételesen minden tizedik, vagyis mintegy 500 dohánybolthoz van köze.
A kiskereskedők ellátásáról lecsúszott többi nagy dohánycég, így a Philip Morris, a JTI és a Imperial Tobacco is pereket helyezett kilátásba, hogy a tárca nyílt pályázat nélkül, szerintük átláthatatlan módon ítélte oda a monopoljogot. Becslések szerint ráadásul
a 400 embert foglalkoztató trafikellátó létrejöttével 1000-1200 ember munkája szűnik meg
a kereskedelemben.