A közlekedési és taxis iparágat felforgató Uber növekedése a cégérték bámulatos fejlődésén is tetten érhető. A vállalat értékét jelenleg az időközben bevont tőkeemelések alapján lehet megállapítani, hiszen a céget még nem vezették be a tőzsdére.
Tőkeemelésből pedig volt már néhány az Uber fennállása óta. Működésének harmadik évében már 3,4 milliárd dollárra értékelték a befektetők a vállalatot, aztán 2014 júniusában az akkori 1,2 milliárd dolláros tőkeemelés már 17, a decemberben végrehajtott tőkeinjekció pedig már 40 milliárd dollárra taksálta a taxis közlekedést megreformáló vállalkozást.
Persze, hiszen májusban arról szóltak a pletykák, hogy az Uber további 1,5-2 milliárd dolláros tőkeemlése már 50 milliárd dolláros cégértéket jelenthet - állította akkor az ügyhöz közel álló forrás.
Az újonnan beérkező pénzt - az eddigi terjeszkedés helyett - most inkább stratégiai partnerekkel való együttműködésre akarná felhasználni a Travis Kalanick által alapított vállalat.
A dolog pikantériája, hogy a vállalat szinte semmilyen eszközzel nem rendelkezik, hisz az autók sincsenek a birtokában. Pusztán egy közvetítő a szolgáltatást igénybe vevők és az autójukat a 'közösbe' bedobó vezetők között, amiért jutalékot számol fel a cég.
Az 50 milliárdos cégértékkel a világ legértékesebb startup cégének járó titulust is átveheti a mobilkészülékeket gyártó kínai Xiaomitól, mely eddig 45-48 milliárd dolláros értékkel állt az első helyen. Ekkora piaci érték már az olyan nagy és régi cégeken is túltesz, mint a FedEx (48 milliárd) vagy a Nissan Motor (47 milliárd).
Ami viszont sokkal érdekesebb, az a Facebookkal való összevetés. Anno a közösségi média óriásnak három évébe telt, hogy elérje az 1 milliárd dolláros értéket, és működésének ötödik évére is 'csak' 15 milliárdot ért a cég. Az 50 milliárdos szinthez pedig 8 évre volt szüksége, hogy aztán 2012-ben 100 milliárd dollárra emelkedjen részvényeinek tőzsdei bevezetése (IPO) során. Most pedig 225 milliárd dollárt ér a Facebook - írja a Business Insider.