Van egy szó, amiért megőrülnek a Wall Streeten: a fejlődés. Mindennek és mindenkinek fejlődnie kell. A Ferrarinál is van fejlődés, de az ilyen márkákat inkább a régi jól bevált megoldások hívei kedvelik, akik hajlandók sok pénzt fizetni azért, hogy műanyag helyett mondjuk a kicsit ódivatú, bár elegáns fa uralja a kocsi belső terét.
A Ferrarinál is van egy szó, amit nagyon szeretnek, ez pedig a "különlegesség". Annyira imádják ezt a kifejezést a vállalatnál, hogy a tőzsdére lépést előkészítő iratokban 64 alkalommal szerepel.
A különlegesség azt is jelenti, hogy keveseknek jut belőle. Évek óta körülbelül 7000 járművet gyártanak a mostanra Fiat-érdekeltségbe tartozó cégnél, ahol nem nagyon terveznek fejlődét ezen a fronton. Annyit tudtak mondani, hogy 2019-re talán felkúszhat 9000 darabra a termelés.
Nem fognak örülni a Wall Streeten, ha ez így marad, az már biztos. Lehet viszont kiskapukat keresni, és a Bloomberg ezt meg is tette. Négy pontba szedték tanácsaikat.
Ferrari-címert mindenhova. Szörfdeszkára, biciklire, kormánykerékre, pólóra, mindenre. A világon jelenleg 32 üzletben árulnak Ferrari-logós termékeket, ezek közül csak ötöt birtokol teljes egészében a cég maga. Az emberek szeretik ezeket a cuccokat, a webáruháznak 400 ezer regisztrált felhasználója van. Elég szép pénzt hozhat, ha megpörgeti a cég ezt a csatornát.
Meg Iránba, Szaúd-Arábiába, Thaiföldre és Kambodzsába. Ezeket hívják a tőzsde nyelvén feltörekvő piacoknak, ide kell betörni. Nem ciki: a Rolls-Royce épp tavaly nyitott kereskedést Vietnámban. ezeken a piacokon nagyot lehet nőni. A Ferrarinak pedig van tere a növekedésre: tavaly autóinak mindössze 9 százalékát adták el Kínában, miközben a versenytársak itt értékesítik autóik egyharmadát.
Egy LaFerrari modell mostanában 1,4 millió dollárba (közel 400 millió forint) kerül, aki pedig hozzájut egy ilyenhez, nemcsak gazdagnak, de nagyon szerencsésnek is érezheti magát, ugyanis ebből a típusból mindössze 499 darabot gyártottak. Jó stratégia, alkalmazhatná a cég többször is, nehogy azt érezzék a vásárlók, hogy a sok pénzért megvásárolt autójuk minden sarkon szembejön.
Az extrák, a kiegészítők, amikkel egyedivé tehető egy autó, nagyon fontosak. Az a tulajdonos Fiat által leadott iratokból is kiderül, hogy egy kis szénszálas idom hozzáadása, netán egy finom bőr karfa beszerelése a vevő kérésére 15 százalékot dob az áron. A vevők már csak ilyenek: szeretik azt a tudatot, hogy valami csak az övék, másnak nincs olyan a világon. Ha az ilyesmiből több pénz jön be, azt fejlődésnek hívják, ezt a szót pedig szeretik a tőzsdén.
Nemrég mi is megírtuk, hogy a Ferrarihoz közel álló források szerint az olasz cég a svájci UBS-t kérte fel a New York-i tőzsdére lépés előkészítésére. Leghamarabb október 13-án kerülhet sor a bevezetésre.
A Fiat Chrysler még tavaly októberben jelentette be, hogy tőzsdére vinné a luxus-sportautókat gyártó leányát, a Ferrarit. A mostani hírek szerint pedig
a Ferrari részvények mintegy 10 százalékát dobhatják piacra az év vége felé.
A sportautókat gyártó cég vezérigazgatója szerint a tőzsdére lépéssel a cég piaci kapitalizációja legkevesebb 10 milliárd euró lehet, amely összehasonlításképpen az anyacég (Fiat Chrysler) kapitalizációjának közel 63 százalékát jelenti. Az eddigi értesülések szerint a Ferrari részvények további 80 százalékát a Fiat a saját részvényesei között osztaná szét, míg a fennálló 10 százalékos tulajdonrészt Enzo Ferrari fia birtokolná
A részvény-kibocsátással az anyacég célja egyfelől az, hogy adósságát leépítse, másrészt pedig a Fiat részvényárfolyamát hajtsa felfelé, ugyanis a parketten forgó 10 százalékos állományon kívül csak úgy juthatunk majd Ferrari részvényekhez, ha előtte Fiat részvényt vásárolunk. Ez pedig végső soron a FiatChrysler részvények kurzusát is felfelé tornázhatja.