A Fiat Chrysler még októberben jelentette be, hogy tőzsdére vinné a luxus-sportautókat gyártó leányát, a Ferrarit. Habár az eredeti tervek még egy 10 százalékos részesedés eladásról, és júniusi debütálásról szóltak, most mégis úgy néz ki, hogy ehhez képest nagyobb pakkot adhatnak el, várhatóan csak a harmadik negyedévben - mondta el a márka tulajdonosának, a Fiat Chryslernek a vezérigazgatója Sergio Marchionne. Az ok egyszerű, igen nagy a kereslet, és a tulajdonos minednképp szeretné fenntartani a likviditást.
A luxusautó-gyártó részvényét várhatóan nem csak egy piacra vezetnék be, a másodlagos tőzsdei megjelenés helyszínéről azonban még nem született döntés Marchionne elmondása szerint. Korábban Milánó és London neve merült fel, mint lehetséges piac. Talán előbbi mellett szólhat, hogy olasz cégként a Fiat után New York mellett Milánót válassza a Ferrari.
Mennyit is érhet a Ferrari?
Nem mondhatni, hogy egységes lenne az elemzők véleménye a Ferrariról, ugyanis a szakértők egy igen széles sávba, valahova 4 és 10 milliárd euró közé taksálják a cég értékét. Ennek az az oka, hogy a szakértők megítélése szerint nem egyértelmű, hogy sportkocsi (mint a Porsche), vagy luxusautó-gyártóként tekintünk a Ferrarira, utóbbi ugyanis magasabb értékeltséget eredményezne.
Tehát egy legalább 10 százalékos pakk eladása mintegy 400-1000 millió eurós bevételt is jelenthet a Fiat számára, aminek persze még lenne némi költségvonzata. Ráadásul ezen kívül még a tőzsdére lépés előtt mintegy 2,25 milliárd eurónyi készpénzt venne ki a Ferrariból a nagytulajdonos.
Ferrariék részesedése nem eladó!
Az eredeti tervek alapján ugyebár 10 százalékot adott volna el a Fiat Chrysler a Ferrariból az IPO során, míg a fennmaradó 80 százalékos részesedését az olasz-amerikai autógyártó részvényesei között osztotta volna szét. Azaz a Fiatban közel 30 százalékos befolyással bíró Agnelli-család lehetne a Ferrari első számú tulajdonosa 23 százalék körüli részesedésével. Azonban, ha több mint 25 százalékot adnak el az IPO során, akkor az már 20 százaléknál alacsonyabb tulajdoni hányadot jelentene.
Eközben a Ferrari-család nem kíván részt venni az értékesítési folyamatban, az alapító Enzo Ferrari második és egyetlen élő fia, Piero Lardi Ferrari továbbra is szeretné megőrizni 10 százalékos részesedését.
2018-as világbajnoki címre tör a Ferrari
Marchionne, aki egyben a ferrari vezérigazgatója az új Ferrari, azaz a 488 GTB bemutatója során elmondta, hogy idén "egy kicsivel" nagyobb mennyiségben adhatnak majd el luxus-sportkocsikat, de az értékesítés még így is a kereslet alatt maradhat. Elmondása szerint a nagy költségoldali nyomás a Forma-1-es kiadásoknak tudhatók be. A vezér egyébként igen bizakodó, elmondása szerint 2018-ban ismét világbajnok lehet majd a maranellói istálló.
Tövig nyomta a gázt a Fiat!
Eközben rendkívül impozáns teljesítményt tudhat maga mögött a nagytulajdonos, a Fiat Chrysler részvénye október óta, az olasz és az amerikai autógyártó egyesülését követően. Tulajdonképpen duplázott az árfolyam, hiszen 7 euró közeléből egészen 14 euróig szárnyalt a papír röpke öt hónap alatt a milanói parketten.
Ha nem szeretne lemaradni a világ izgalmas IPO-iról, akkor érdemes Investor Trader ügyféllé válnia. Az elmúlt hónapokban rendre igen izgalmas tőzsdei bevezetésekről számoltunk be, melyből akár befektetőként is profitálhatnak.