A Mastercard kimutatása szerint vásárlási szokásaink a hét többi napján is megváltoztak. A csütörtök lett az egyik új bevásárló nap – Mastercard szerint is. A NAV adatai szerint jelentősen nőtt az üzletek bevétele csütörtökön és pénteken a vasárnapi boltzár miatt, a vasárnap is nyitva tartó kis családi üzletek pedig sokat nyertek március 15-e óta.
A kártyatársaság a vasárnapi boltbezárás bevezetését megelőző két hónap napi bankkártyás tranzakcióinak számát és értékét hasonlította össze az azt követő két hónap adataival.
A számok azt mutatják, hogy
vasárnap felére csökkent a bankkártyás vásárlások száma.
Jóllehet a törvény bevezetése előtt is a vasárnap volt az egyik leggyengébb nap vásárlási szempontból, az új szabályozásnak betudhatóan ezen a napon negyedannyi kártyás művelet van, mint a hét legnagyobb forgalmú napján, azaz szombaton.
Ami a többi napot illeti: a bankkártyás vásárlások száma 11 százalékkal, értéke pedig átlagosan 20 százalékkal nőtt a hét további hat napján.
A vásárlók átütemezik vasárnapi bevásárlásaikat a hét más napjára
– írta a Mastercard.
A tranzakciók száma legnagyobb mértékben a csütörtöki napon nőtt, akkor 19 százalékkal, szerdán 13 százalékkal, szombaton pedig 12 százalékkal költünk többet.
A statisztikából az is kiderül, hogy a vasárnapi zárva tartás nem vetette vissza a kártyás fizetések népszerűségének növekedését.
A kártyás vásárlások száma a vizsgált 4 hónapban 5 százalékkal nőtt Magyarországon.
“Számunkra fontos tény, hogy a vasárnapi zárva tartás nem volt negatív befolyással az elektronikus fizetések népszerűségének növekedésére, és egyre többen választják a plasztikot a korszerűtlen készpénz helyett -mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A Mastercard e-kereskedelemmel kapcsolatos statisztikái azt mutatják, hogy a vasárnapi zárva tartás az internetes vásárlási szokásokra is hatással volt. Szombaton több mint 20 százalékkal esett vissza az online bankkártyás tranzakciók száma, vasárnap viszont 6 százalékkal nőtt.