Továbbáll a MÁV-vezér
![A MÁV-START Zrt. sajtótájékoztatója. Téma: a MÁV-START által az osztrák vasúttársaságtól (ÖBB) vásárolt használt vasúti személykocsik bemutatása a Keleti pályaudvaron 2015 március 18-án Zaránd György, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója a MÁV-START Zrt. sajt](https://cdn.origo.hu/2023/12/CdTqAosYru4I7GytmKguwMCqxTeCjR-CgAcqgdTyPSQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzRlZTIxZjk2NDgzNTRmMWM4NjVkNmNmMjM2ZmFkOGY5.webp)
A Napi Gazdaság arról ír, hogy Zaránd György a hónap végén távozik a MÁV-Start éléről, és egyben elhagyja a MÁV-csoportot. A lap értesülése szerint a vezérigazgató utódja Csépke András, a személyszállító vállalat jelenlegi üzemeltetési igazgatója lehet - a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója ezt nem kívánta kommentálni.
Zaránd György 1973, azaz gyakornoki tevékenységének megkezdése óta, közlekedésmérnökként, a járműfenntartáshoz kapcsolódó munkákat végzett a nemzeti vasúttársaságnál - írta a lap.
Mint a MÁV Gépészet Zrt. leányvállalat vezetője 2011-ben kezdeményezte a magyar IC+ programot, a szolnoki járműjavító telepen saját fejlesztésű és gyártású, korszerű, nagy sebességű, a nemzetközi forgalomban is bevethető vasúti személykocsik gyártását.
A járművek elkészültek, a magyar IC+ után nemzetközi érdeklődés mutatkozik, a német Deutsche Bahn járműfejlesztési programjához bekérte a típus műszaki adatait. A sorozatgyártás előkészítése jelenleg is zajlik, s a tervek szerint a jövő évben kezdődhet meg.