A sportszer- és sportruházati lánc új 800 nm alapterületű üzletében és az eladótérben elhelyezett tabletek és QR-kódok segítségével a vásárlók nemcsak a bolt választékából, de a Hervis online kínálatából válogathatnak.
A Hervis 2013-ban indította útjára el többcsatornás értékesítési modelljét. Az online vásárláskor a boltok ingyenes átvételi, illetve fizetési pontként is működnek. A modellt 2013 végén Szlovénia, Csehország, Ausztria és Németország mintegy 100 üzletében egy időben vezette be a cég, majd a koncepció folyamatos fejlesztése révén 2014-ben az előző évihez képest megháromszorozta online forgalmát: az eladások több mint felét már az áruházakban kihelyezett tableteken keresztül bonyolítják le.
Az áruházlánc itthon 26 üzlettel rendelkezik, tavaly megháromszorozta hazai online forgalmát,
2015 első félévében pedig az előző évihez képest további 43 százalékkal növelte webes bevételét.
Tavaly a webáruház 200 százalékos növekedést ért el.
A tavalyi 14,06 milliárd forintos árbevétele után az idén ismét kétszámjegyű növekedést vár Hervis Magyarországon, és a cégvezetés arra számít, hogy az eredmény nullszaldó körüli, 100-200 millió forint lesz - mondta Viola Krisztina, a Hervis Sport- és Divatkereskedelmi Kft. ügyvezetője.
A társaság a tervek szerint
jövőre két újabb áruházat nyit Magyarországon,
a következő két-három évben is hasonló ütemű terjeszkedésre számít.
Az osztrák Spar Csoport 100 százalékos tulajdonában lévő Hervis áruházlánc országosan 26 boltot üzemeltet, 350 alkalmazottat foglalkoztat. Míg a vállalat 2012-ben 11 milliárd forintos forgalom mellett 715 millió forint adózás utáni veszteséget könyvelt el, 2013-ban hasonló forgalom mellett csak 358 millió forint volt a veszteség. A cég üzemi vesztesége tavaly 534 millió forintra csökkent az előző évi 1,128 milliárd forintról. A Spar AG 2013 májusában 740 millió forintos tőkeemelést hajtott végre a cégben.