Korábbi munkahelyén Oroján Sándor és munkatársai kifejlesztettek egy egészen egyedi terméket, de mivel nem voltak kapcsolataik, se segítő tanácsadójuk, hosszú hónapokig halogatták az indulást. Egészen addig, amíg egy amerikai cég ellopta az ötletüket, és hamarabb piacra dobta a terméket, mint a fejlesztők. Itt talált Sándor egy piaci rést: a startupok tőkeszerző tapasztalathiánnyal küzdenek, és nincs alternatív segítőjük. Mára ez a tevékenység lett a profilja, létrehozott egy adománygyűjtést szervező weboldalt.
Az öt literrel zuhanyzás kitalálója, Kakas Csaba szintén arról számolt be, hogy induló startupként, nagyon magára volt utalva, a kapcsolatok hiánya okozta számára a legnagyobb problémát. Pinczés Marianna, a hidegen sajtolt olajok és natúr termékek gyártója, a Grapoila Kft. ügyvezetője hasonló problémákról számolt be.
„Kezdetben a tőkehiány mellett a legnagyobb problémánk az volt, hogy
senki nem tanított meg minket, hogyan kell vállalkozni. Lesajtoltunk kétezer liter olajat, de nem tudtuk kinek eladni, rossz volt a sorrend.
Szerintem az értékesítés a legnehezebb, ahhoz kellenek csak igazán a kapcsolatok. Nagyon sok üzleti reggelire és kiállításra, találkozóra jártam, mire elkezdett működni a networking” – mesélte az ügyvezető.
A Startup.Coach virtuális találkahelyen befektetők, tanácsadók és vállalkozók találnak egymásra. Valójában egy intelligens hálózat, ahol cégek és magánszemélyek célirányosan kereshetik egymást. Közvetlenül a felek kommunikálnak egymással, és nem adatbázisok. Az oldal célja, hogy a vállalkozásoknak szakmai támogatást és ismertséget biztosítson a legnehezebb időszakban, az indulás első két évében. Mindezek mellett összekapcsolja az innovációs ökoszisztéma jelenleg szigetszerűen működő szereplőit – hangzott el a szerdai sajtótájékoztatón, amelyen bemutatták az új intelligens vállalkozói hálózatot.