Az egyéni vállalkozás indításának a leggyorsabb és egyszerűbb módja, ha regisztrálunk az ügyfélkapura, a magyarország.hu oldalon le- és kitöltjük a szükséges űrlapot. Ha viszont inkább a személyes ügyintézést választjuk, akkor kérjünk időpontot a lakhelyünkhöz legközelebbi kormányablakhoz. Ott elintézhetjük mindazt, amit neten keresztül, és még a felmerülő kérdéseinkre is választ kapunk. Ebben az esetben az is lehetséges, hogy ott helyben megkapjuk a vállalkozás adószámát, statisztikai számjelét, a TEÁOR számot és az igazolást.
Kézzel fogható vállalkozói igazolványt nem szükséges kiváltani. Ha időközben kiderül, hogy a vállalkozói tevékenységhez mégis szükséges lenne, akkor bármikor pótolható, de jó tudni, hogy az ára 10 ezer forint. Egyébként mindenféle ügyintézéshez elegendő a vállalkozói igazolás, amit ingyenesen kapunk.
A vállalkozói tevékenység megkezdéséhez elegendő a vállalkozói igazolás, egy számlatömb (vagy számlakiállító program), és egy jó könyvelő. Utóbbi azért is nagyon szükséges, mert ő pontosan tudja, hogy milyen járulékokat és adónemeket kell magunk után fizetni. A járulékok mértéke több tényezőtől függ, például attól is, hogy főállású egyéni vállalkozók vagyunk, vagy munkaviszony (legalább heti 36 óra) mellett, kiegészítő tevékenységként váltjuk ki az engedélyt.
Olykor átmeneti nehézségek miatt egy időre jobb inkább felfüggeszteni a vállalkozói tevékenységet. A szüneteltetésnek ugyan szigorú szabályai vannak, mégis érdemes ezt választani a megszűntetés helyett. Persze csak abban az esetben, ha a vállalkozó folytatni szeretné a tevékenységét. A szüneteltetés szabályait a vállalkozzitthon.hu szerkesztője foglalta össze.