Elégedetlenek a kkv-k a hirdetéseikkel

Facebook AdManager
Vágólapra másolva!
A kis- és középvállalkozások nem esnek épp hanyatt az AdWords és Facebook hirdetéseik eredményeitől, a hiba viszont nem az informatikai rendszerekben, hanem a cégnél van – derül ki a Klikkmarketing felméréséből.
Vágólapra másolva!

A megkérdezett kkv-k 68 százaléka Facebook, 66 százaléka AdWords hirdetést használ, 46 százalékuk pedig mindkettőt. Az előző három hónap eredményeivel viszont csak közepesen voltak elégedettek.

Rendszerhiba

“Az eredményes hirdetéshez nélkülözhetetlen egy jól működő landing oldal, egy ajánlat és valamilyen utánkövetés (például email vagy remarketing) rendszere. Ha bármelyik elem hiányzik, vagy nem megfelelő, akkor az eredmények elmaradnak” – mondta Gál Kristóf kkv-kra specializálódott AdWords szakértő, a Klikkmarketing vezető tanácsadója.

Nem a hatékonyabb a kelendőbb

A válaszadók 29 százaléka az AdWords hirdetést, 13 százaléka pedig a Facebookot tartja hatékonyabbnak. A megkérdezettek 32 százaléka szerint egyszer az egyik, másszor a másik hatékonyabb, mivel az eredmény célpiac-, iparág- és a termékfüggő. Annak ellenére, hogy

többen tartják az AdWordsöt hatékonyabbnak, a válaszadók 32 százaléka költött többet Facebook hirdetésre az előző negyedévben, míg AdWordsre 20 százalék.

A közös a nyerő

A válaszadók csaknem felénél a cégvezető vagy a tulajdonos saját maga menedzseli a hirdetéseket. Ez nem tűnik jó megoldásnak, hiszen mindössze 9 százalékuk elégedett az eredményekkel. Ahol az ügynökség és a saját munkatárs is részt vesz a kampányok szervezésében, ott a legelégedettebbek a cégek.

A válaszadók szerint a saját munkatárs és ügynökség közös munkája a legjobb Forrás: Origo/Sebes Miklós

„A probléma gyökere a szaktudás hiánya.

Aki nem ért hozzá, mégis maga csinálja, az már eleve rossz. Ha szakértő végzi a feladatot, és jó eredményt ér el, akkor sem feltétlenül elégedett a megbízó, hiszen a képzetlenség miatt nem tudja az eredményeket megfelelően kezelni, mert nem tudja, milyen szám lenne a reális cél. A harmadik eset, amikor a külsősök sem tudnak jó eredményt elérni, mert a honlap, az ajánlatok, a cég háttérrendszerei gyengék, és így pusztán a hirdetésekkel nem lehet csodát tenni” – mondta Gál Kristóf.

Irreális elvárások

Sokszor irreális dolgokat várnak el a hirdetők, mert mások példáját tartják szem előtt anélkül, hogy a dolgok mögé látnának. „Tipikus példa, hogy egy adott költésből
akkora eredményeket várnak, ami a sokszorosából sem nagyon érhető el. Szinte csak azok látják reálisan, akik legalább alapszinten értenek hozzá” – emelte ki Gál Kristóf. Egy másik szakértő, a Hrenko Web Solutions ügyvezetője, Hrenkó András szerint az egyik legnagyobb zavart az okozza, hogy az AdWords és Facebook hirdetéseket a cégek önálló marketingstratégiaként használják. Pedig ezek csupán hatékony eszközök, amiknek segítségével célzottan juthatunk el a vevőinkhez.„A cégek gyorsan megtérülő önfinanszírozó kampányokban gondolkodnak, ami még szakember bevonásával is csak megfelelő anyagi és időbeli befektetéssel, odafigyeléssel valósulhat meg” – hangsúlyozta Hrenkó.

Az eredmény méréséhez szükséges a hirdetések nyomonkövetése Forrás: Facebook Ads Manager

Hozzátette, nem a kattintások vagy a látogatószáma az elsődleges szempont. Az üzleti célokat érdemes előre meghatározni, például ajánlatkérés, feliratkozás, vásárlás, regisztráció. Ezek teljesülése mérhető, és ki lehet számolni a megtérülést, ami sokkal fontosabb, mint hogy hány látogatónk volt. A cégek vezetői gyakran elfelejtkeznek arról, hogy brandépítésre is kiválóan használhatók a hirdetési rendszerek, ami márkaismertség növelése mellett a többi értékesítési kampányt is támogatja.

Semmi pánik!

Ha a hirdetési kampány nem hozza meg a várt eredményt két dolgot tegyen: ne essen pánikba, és kérje szakértő véleményét. A hirdetési folyamat egészét felül kell vizsgálni, a kulcsszavaktól a weboldalig. A legtöbb probléma könnyen orvosolható, nem szabad feladni az első komolyabb akadálynál.

Ne bízzon vakon

Ezt támasztják alá Gál Kristóf tapasztalatai is: “Nem szerencsés, ha egy cég vakon rábízza a hirdetési fiókját egy ügynökségre vagy külső szakértőre. Elengedhetetlen, hogy a megbízó cégnél valaki legalább alapszinten értsen a hirdetések kezeléséhez. Így kontrollálni tudja az ügynökség munkáját és el tudja végezni azokat a kisebb feladatokat, melyekben az ügynökség nem hatékony – mondta Gál Kristóf. Hozzátette:

Az alapismereteket bárki könnyen meg tudja szerezni könyvekből vagy Facebook alapozó tréningeken, AdWords workshopokon.

Így találja meg a jót

A szakmai felkészültség és a referenciák mind nagyon fontosak, de legalább ennyi jelentős az is, hogy hatékonyan működjön a kommunikáció a cég és az ügynökség között. „A szakembernek pontosan értenie kell, hogy mit szeretne a vállalkozás elérni a hirdetésekkel, már az első személyes találkozó során le lehet szűrni az együtt gondolkodási hajlandóságot” – összegezte Hrenkó András.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!