Először fordult elő 2012 óta, hogy a kecskeméti Mercedes-gyárat üzemeltető Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
a teljes profitját kivitte az országból.
A vállalat 2012-ben 53,8 millió euró (mai árfolyamon számolva 16,5 milliárd forint) adózott eredményt könyvelt el, ennek felét utalta át az anyavállalatának, míg 2013-ban a tavalyinál alig valamivel több, 66,3 millió euró adózott nyereséget termelt, de akkor nem fizetett osztalékot. Most a csaknem 64 millió eurós adózás utáni profitot átutalta a tulajdonosnak, a Daimler AG-nak.
A 2012 tavaszától termelő kecskeméti gyár fejlesztési költsége 800 millió euró volt, ami akkori árfolyamon számolva 200 milliárd forint. A most osztalékként átutalt 20 milliárd forint tehát a teljes beruházási költség 10 százaléka.
A Swietelsky Vasúttechnika Kft. építheti a felcsúti kisvasutat, tudta meg a Hír24. A Felcsúti Utánpótlás Nevelésért Alapítvány és a cég július 10-én írta alá a szerződést. A céget nem nyílt eljárás keretében választották ki, sőt
közbeszerzési eljárás sem volt.
A Miniszterelnökség szerint azért nem kellett közbeszerzést kiírni, mert a projekt bruttó összköltsége 857 millió forint, az EU pedig ehhez 600 millió forintot ad, az EU-s támogatás nem éri el a projekt teljes költségének a 75 százalékát.
A fővárosi önkormányzat négy tenderen összesen félmilliárd forintért kötött szerződést csatornázási munkákra, derült ki az EU közbeszerzési értesítőjéből. Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester cége két pályázaton is nyerni tudott. A csatornázási beruházást uniós forrásokból finanszírozza a főváros.
Egyre több hazai és külföldi játékos látogatja a hazai kaszinókat, amelyeknek az összesített játékbevétele és játékadója évről évre dinamikusan nő, derült ki Tállai András államtitkár Ikotity István LMP-s országgyűlési képviselő írásbeli kérdésére adott válaszából.
Az összesített adatok szerint
hazai és külföldi játékos látogatta a játékkaszinókat. 2015 első felében már 606 ezren jártak a kaszinókban.
Budapest biztosan nem ússza meg pár milliárdból az olimpiarendezés megpályázását, mert a Nemzetközi Olimpiai Bizottság úgy döntött a 2024-es olimpiáról, hogy nem lesz köztes szűrés a rendezésre jelentkező városok között, így nem lesz szűkített lista sem. Ez azt jelenti, hogy
Budapest is végig versenyben marad, és ott lesz a 2017-es helyszínkijelölésen.
Ezzel eldőlt az is, hogy a pályázás során 10 milliárdot már biztosan elköltünk az olimpiarendezésre attól függetlenül, hogy a magyar főváros olimpiát rendez 2024-ben, vagy sem.
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság állásfoglalása szerint a MOB-nak ki kell adnia az Együttnek a PricewaterhouseCoopers által készített, több mint 1300 oldalas megvalósíthatósági tanulmányt a 2024-es budapesti olimpiáról.
Hamarosan megújul a Szerencsejáték Zrt. legnagyobb sportfogadási játéka, a Tippmix, amelyet a cég elmondása szerint kifejezetten a játékosok igényei alapján szabtak át.
Egyelőre tesztelik a rendszert, de várhatóan már augusztusban megújul a Tippmix. A szelvényeket ezentúl online is összeállíthatjuk, azonban
fogadni továbbra is csak a fogadóirodákban, a lottózókban lehet.
Viszont a fejlesztésnek köszönhetően „kinyomtathatjuk az internetet”.
Most már hivatalos, hogy a Főgáz veszi át a Tigáz ügyfeleit. 2016 végére Magyarországon mindenki a nemzeti közműcég leányvállalatától kapja majd a gázt.
Nem teszi le a kesztyűt az Uber: ha az új taxisrendelet szerint már csak taxisengedéllyel és pszichológiai alkalmasságival lehet személyszállítással foglalkozni, ők kifizetik a képzések díját a sofőrjeiknek.
Értesüléseink szerint azt is kitalálták, hogyan maradhatnának olcsóbbak a fővárosban a taxisoknál, és hogyan ússzák meg, hogy kötelezően sárgára festett kocsival kelljen fuvarozniuk az utasokat.
A Közgép azt kérte, hogy a jogerős bírósági ítélet megszületéséig függesszék fel a céget a tenderekből kizáró határozatot. Így megnyílhatna a közbeszerzési pályázatok lehetősége a Közgép előtt, ha a bíróság helyt adna a társaság kérésének. Arról, hogy miért is zárták ki a Közgépet, bővebben itt olvashat.
Augusztus 7-én Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója és Andrejev Andrej Anatoljevics, a Metrowagonmash vezérigazgatója aláírta az M3 metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújításáról és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállításáráról szóló szerződést, tájékoztatott közleményében a közlekedési vállalat.
A szerződés alapján a korszerűsítés megindul,
az első felújított jármű a tervek szerint 2017 év elején állhat forgalomba.
A Gyere haza, fiatal! program keretében eddig 11 külföldre vándorolt fiatal tudott Magyarországon elhelyezkedni, 170 fő állása pedig még függőben van. Összesen több mint kétezren regisztráltak.
Az utóbbi fél évben összesen csaknem 2 ezer, naponta átlagosan 10 megkeresést küldött a külföldi hatóságoknak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal a magyar cégek, illetve magánszemélyek adózásának tisztázása érdekében.
Az eredetileg tervezettnél legalább 20, de inkább 30 ezerrel több közmunkás foglalkoztatását lehetne finanszírozni abból a pénzből, amit erre a jövő évi költségvetésben szán a kormány.
Az eltérést béremelés, egy eltitkolt gigaprojekt, biztonsági ráhagyás vagy egyszerűen rossz tervezés indokolhatja.
Pénzügyileg a rendszer az utóbbi pár évben egyébként egyre hatékonyabban működik.
Az ipari termelés volumene 11 százalékkal haladta meg júniusban az egy évvel korábbit, a munkanaphatástól megtisztított index pedig 6 százalékos növekedést jelez, jelentette első becslése alapján a KSH. Elemzők szerint jelentőset ugrott az ipari termelés, amely az idén 5-7,5 százalékkal is bővülhet.
Az ipar teljesítménye 22 hónapja megszakítás nélkül emelkedik éves összehasonlításban. Az első fél évben az ipari kibocsátás 7,3 százalékkal szárnyalta túl az előző év azonos időszakit.