A minap egy troll támadásoktól összetört vállalkozó Szólás T. Miklós employer branding szakértőhöz fordult segítségért. Mivel ez az eset nem egyedi, sőt, igen sokakat érint, Miklós megosztotta közösségi oldalán ötlépéses tanácsát.
Tereljük el a figyelmet az érzelemmel fűtött megjegyzésekről a más, működő csatornákon történő intenzív kommunikációval. A sajtóbejelentések helye a honlapunk sajtó szekciójában van, vagy a szakmai referenciák között. Ennek a tartalomtípusnak nem kell vita tárgyát képeznie. De felpörgethetjük a kereskedelmi kommunikációt, erősíthetjük a belső csatornáit is. Találjunk új hangsúlyokat, keltsünk nagyobb zajt. Nem kell mindezt egy nap alatt véghezvinni, de vegyük sorra a lehetőségeinket és alkossuk újra a kommunikációs mixet.
A közösségi oldal célja, hogy aktivitást generáljon, forgalmat tereljen a cég érdemi kommunikációja irányába. A megjegyzések moderálása felháborodást kelt. Az okot kell megszüntetni. Tehát ha valamelyik bejegyzésünknek kedvezőtlen a fogadtatása, töröljük az egész bejegyzést és a jövőben inkább hanyagoljuk a hasonló témát, stílust és formátumot. De mielőtt törölnénk, előtte elemezzünk, hogy hasznunkra fordíthassuk.
Határozzuk meg az olvasók érdeklődési körét, stílusát, gazdasági és társadalmi státuszát, véleményeik mozgatórugóit.
Jegyezzük fel az őket érdeklő témaköröket. Gondoljuk át érzelemmentesen a javaslataikat és a szóvá tett hiányosságokat. Ezekből készítsünk listát, és használjuk.
A fentiek alapján határozzunk meg új célokat és alakítsuk át az oldal koncepcióját. Ha kell, akkor cseréljünk profilképet, háttér információkat, legyen egységes a kép, amit magunkról mutatunk.
Töröljük az összes olyan bejegyzést, amely az oldal új céljával, koncepciójával nem vág egybe.
Csak a kommentek miatt ne törölünk bejegyzést, hiszen a változás után ezek fogják mutatni azt, hogy hallgattunk a visszajelzésekre.
Tegyünk közzé egy bejegyzést, amelyet az olvasók stílusában, és érdeklődésének megfelelően fogalmazunk meg arról, hogy miről szól ez az oldal, és miért hasznos nekik. Hogy mi a hasznos? Minden, ami megvehető, oktat, vagy szórakoztat. Ne feledjük el: a nekünk nem tetsző kommentek helyett mindig a nekik nem tetsző bejegyzéseket töröljük. Fordított esetben jogos a felháborodás.
A visszajelzések minősítik a tartalmadat, nem pedig fordítva.
Most, hogy már nincsenek trollok az oldalon, elő kell venni azokat a kérdéseket, amelyeket korábban az olvasóktól kaptunk. Az olvasók éhesek a válaszainkra, de csak azt fogják megenni, ami a szájuk íze szerint való. Ehhez pedig aktívan kérjünk konstruktív tanácsokat, szervezzünk játékokat, foglalkoztassuk az olvasókat és tegyük hasznossá az oldalt:
ösztönözzünk vásárlásra, oktassunk és szórakoztassunk.