A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Nyíregyházáról visznek mozdonyt, vagont a felcsúti kisvasútra

vasút nyíregyháza kisvasút nyírvidéki
Vágólapra másolva!
Már nem titok, hogy milyen vonatok járnak majd a felcsúti Pancho Aréna és az Alcsúti Arborétum között.
Vágólapra másolva!

Két mozdonyt és öt személykocsit felújítanak Nyíregyházán a hat éve nem üzemelő Nyírvidéki Kisvasút járművei közül, írja a Hír24. A portál azt állítja, a járművek a Felcsút és Alcsútdoboz között épülő kisvasútra kerülnek.

Válaszában a MÁV nem tagadta, hogy a kocsik és a mozdonyok Orbán Viktor miniszterelnök kedves településeire mennek, de nem is erősítette meg a hírt. Árulkodó azonban, hogy a híroldal kérdésére azt mondták, azért nem válaszolhatnak bővebben, mert éppen folyamatban vannak a tárgyalások a rendbe hozott járművek hasznosításáról.

A miniszterelnök gyermekéveinek helyszínét jelentő községekben több éve tervezi egy turisztikai vasút létesítését az Orbán Viktor alapította Puskás Akadémiához köthető intézményi kör.

2006-os kép Herminatanyáról, amikor még járt a Nyírvidéki Kisvasút Forrás: Tevan Imre

Eleinte arról volt szó, hogy a forgalomból 1979-ben kivont Bicske–Székesfehérvár normál nyomközű vasútvonal északi felét építik vissza. A kormány intézkedett a beruházás kiemelt projektté nyilvánításáról, és 600 millió forintos keretet is elkülönített.

Uniós támogatást is igényeltek, bár később az EU-nak szemet szúrt a beruházás. Időközben megváltozott a koncepció: az egykori nagyvasút nyomvonalának egy részén most már kisvasút, vagyis keskeny nyomközű (760 milliméteres) vonal készülne.

Nemcsak a tervezett vasút szélessége, hossza is megkurtult, immár nem Bicskén kezdődne, csupán a felcsúti Pancho Aréna és a szintén a Puskás Akadémia által üzemeltetett Alcsúti Arborétum között járnának a szerelvények.

Alcsúton és Felcsúton csak néhol maradtak meg a normál nyomtávú sínek, most kisvasút épül ide Fotó: Bielik István - Origo

Közbeszerzés nélkül kiválasztották a vasút megépítőjét is, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kapta a feladatot.

Az Origo által megkérdezett szakértők szerint a kisvasút üzemeltetése olcsóbb, bár az, hogy szigetüzem lesz, vagyis nem lesz összeköttetésben az országos vasúti hálózattal, bizonyos tekintetben növeli is a költségeket egy nagyvasúti vonalhoz képest.

A két mozdony és öt kocsi mindenesetre arra utal, hogy a kisvasút létrehozói lényegesen kisebb forgalommal számolnak, mint amikor még normál nyomtávú üzemet terveztek. Még akkor is, ha az Origo információi szerint nem zárható ki, hogy később további járművek is érkeznek.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!