Eurómilliárdokba kerülhet a Volkswagennek, hogy becsapta a vevőit, akiknek legalább amiatt nem kell aggódniuk, hogy az érintett gépjárművek vezetés szempontjából biztonságosak – mert azzal továbbra sincs baj. Viszont hétfőn elismerte a wolfsburgi cég, hogy
olyan szoftvert telepített a dízeljárműveibe, amellyel kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.
A konszern csalása nem új keletű, hiszen már néhány 2009-es modellje is érintett:
A Volkswagen-botrány sírba viheti a dízelt is, hiszen egyre több országban és egyre több gyártó dízeles autóit vizsgálják, miután Amerikában kiderült a turpisság. Az Auto Bild cikke szerint például a BMW X3-as autómodelljei is több káros anyagot bocsátanak ki valós körülmények között, mint a próbatesztek során, bár ezt a gyártó vitatja.
A VW kedden azzal próbált tüzet oltani, hogy közleménye szerint az európai piacon eladott, EU-6 dízelmotorral felszerelt új gépkocsik mindenben megfelelnek az előírásoknak, és a beépített szoftver semmilyen adatot sem befolyásol. Ugyanakkor azt is írták, hogy „diszkrepanciák” lehetnek az EA 189 típusú motorral üzemelő járművekkel. Ez annyit tesz, hogy
a konszern által világszerte eladott 11 millió autónál nem feltétlenül stimmelnek az adatok.
Az első vezéráldozata Martin Winterkorn volt a botránynak, aki megdöbbent a történteken, de vállalja a felelősséget, és le is mondott vezérigazgatói posztjáról.
A Fitch Ratings a VW jó hírének kockáztatása miatt rontott is a német autóipari óriás adósbesorolásának kilátásain.
Szakértők szerint ha a német céget nemcsak Amerikában bírságolják meg, hanem más régiókban is megpróbálják majd büntetni, és az értékesítés is jelentősen csökken, akkor van arra esély, hogy széthullik a VW.
Az amerikai bírság összege elérheti a 18 milliárd dollárt (15,9 milliárd euró, 4930 milliárd forint) is.
Londoni elemzők szerint ugyanakkor olcsón megússza a botrányt Németország, és a német gazdaságban sem lesz nagyobb visszaesés.
Az Origo nem reprezentatív szavazásából egyébként kiderült, hogy mindössze minden ötödik olvasónk nem vásárolna most dízelautót – a többi válaszadó minimum megfontolná a vételt.
Hatalmasat ugrott az elmúlt egy évben a román és a bolgár munkaerőköltség – ez természetes folyamat, amikor egy ország gazdasága fejlődik. A tempó viszont olyan, hogy Románia és Bulgária lehagyja Magyarországot, így két évtizeden belül a magyar munkás lehet az Európai Unió legolcsóbb munkaereje.
2014-ben az átlagos magyar munkás a nettó 6385 eurójával évente az unió negyedik legkevesebbet kereső dolgozója volt.
A világ és Európa számos nagyvállalata ajánlott segítséget az utóbbi időben a menekülteknek és az őket támogató segélyszervezeteknek. A cégek jellemzően azt ajánlják fel, amijük van: például pénzt, takarót, vagy éppen teherautót. A magyar cégek viszont nem szívesen nyilatkoznak arról, hogy támogatják-e a menekülteket, mert a kérdés túlságosan átpolitizált.
Hamarosan megnyílik az első olyan Mömax áruház, ami egy korábbi Baumax helyére települ. A legnagyobb eladótérrel rendelkező üzlet a III. kerületben még az év vége előtt kinyithat.
Ezermilliárd forintot szán a kormány közlekedésfejlesztésre 2020-ig, jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A cél, hogy minden autópálya elérje az országhatárt.
Az évtized végéig 515 kilométernyi gyorsforgalmi út épülhet,
közútfejlesztésre pedig 460 milliárd forintot fordíthatnak.
Az Országgyűlés döntött a devizában felvett autóhitelek forintosításáról: a képviselők 115 igen szavazattal, 2 nem ellenében és 61 tartózkodás mellett fogadták el Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter javaslatát. A Világgazdaság cikke szerint ugyanakkor
az autóhitelesek fele-harmada számolhat a törlesztőrészletek megugrásával decembertől,
amikortól annuitásossá alakítják át a forintosítás után a kölcsönét. Eleinte maximum 25 százalékkal emelkedhet a részlet, cserébe viszont rövidebb lesz a futamidő.
Binder István, a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti szóvivője szerint nincs teendőjük azoknak az autóhiteles ügyfeleknek, akik elfogadják devizahitelük forintosítását.
A legfontosabb adó- és járulékfajtákból 650 milliárd forinttal több érkezett be 2014-ben, mint az azt megelőző évben, ami nemzetgazdasági léptékkel mérve is jelentős növekedés, mondta Rákossy Balázs, a Nemzetgazdasági Minisztérium európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára.
Online nyugdíjkalkulátorral rukkolt elő az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság, amely egy 12 oldalas használati útmutatót is mellékelt a kalkulátorhoz.
A nyugdíjbiztosító arra azért felhívja a figyelmet, „hogy a kapott eredmény (nyugdíjösszeg) semmilyen hivatkozási alapot nem jelenthet a jövőbeni nyugdíj megállapításával kapcsolatban”.
Galambos Lajost, vagy ahogy mindenki ismeri, Lagzi Lajcsit kedden egy áramlopással kapcsolatos vesztegetési ügy miatt vitték el a rendőrök. Ügyvédje azt állítja, ártatlan, csupán egy személyes konfliktus miatt fajultak el az események. Csütörtökön vezetőszáron kísérték a Budaörsi Járásbíróságra, ahol
két óra tárgyalás után elrendelték az előzetes letartóztatását.
Lagzi Lajcsit pénteken már vissza is szállították Székesfehérvárra, ahol a trombitás nem abba a cellába kerül, ahol korábban őrizték. A showman és ügyvédje megfellebbezték a bíróság 30 napos előzetes fogva tartásról szóló ítéletét – erről két héten belül születhet döntés.
Az áramlopás egyébként többnyire egy gazdaságilag jól meghatározható réteget érint a szakértő szerint: a legtöbbször ott fordul elő, ahol a villanyt vállalkozási céllal használják.
A Magyar Nemzeti Bank szeptemberi Inflációs jelentésében tartósan alacsony inflációs környezettel számol, a jegybanki szakértők szerint a fogyasztóiár-index a korábban feltételezettnél mintegy fél évvel később, csak 2017 második felében közelítheti meg a 3 százalékos középtávú inflációs célt.
Az inflációs jelentés szerint a gazdasági növekedésben egyre markánsabb szerephez jut a belföldi kereslet élénkülése. Az alacsony infláció, illetve jövőre az szja kulcsának csökkentése növeli a háztartások rendelkezésére álló jövedelmét.
Szállodákban, strandokon, turisztikai és wellnessközpontokban, vendéglőkben és taxikban néztek körül a fogyasztóvédelmi ellenőrök a nyáron. Problémák voltak ugyan, de a tavalyi adatokhoz képest például
a vendéglátóipari egységeknél 31 százalékkal csökkent a kifogások száma.
A helyettes államtitkár külön köszönetet mondott azoknak vállalakozásoknak, akik korrekt módon járnak el, és betartják a fogyasztóvédelmi szabályokat.
Két hét alatt nagyot fordult a világ az Eliosszal: Tiborcz István egykori cége előbb visszalépett egy már megnyert közbeszerzéstől egy nemzetközi projekt miatt, azonban augusztus elején mégis elvállaltak egy hasonló munkát – igaz, bő 120 millió forinttal többért. Orbán Viktor vejének hiányát így is megérzi az Elios, hiszen szembetűnően kevesebb állami megrendelést kap a cég.
Rövidebb eljárási határidőket és új értékelési szempontokat fogalmaz meg az új közbeszerzési törvény. Az Országgyűlés 113 igen szavazattal, 64 nem ellenében fogadta el a javaslatot. Változnak az értékelési szempontok:
a továbbiakban nem a legolcsóbb ajánlatok kapják a legmagasabb pontszámot,
hanem előtérbe helyezik a munkahelyteremtést, az innovatív megoldások alkalmazását, a gazdaságfejlesztés szempontjait, minőségi alapokra helyezik a kiválasztást.
A módosítás összeférhetetlenségi kérdéseket is érint: az új szabályozás szerint egyes tisztviselők, valamint hozzátartozóik tulajdonában álló társaságok sem tehetnek ajánlatot közbeszerzésekben.
Új húszezrest bocsát ki a jegybank, azonban a forgalomban csak december 14-től jelenik majd meg. Addig felkészítik az ATM-eket és az automatákat az új készpénz fogadására. A régi bankjegyeket 2016 végéig lehet majd használni.
Első ránézésre biztosan mindenkinek a színe fog feltűnni: Deák Ferenc képe legalábbis szokatlan ebben a kékeszöld környezetben.