A 2009 és 2013 között gyártott Fabia, Roomster, Octavia és Suberb típusok egy része lehet érintett az MTI közlése szerint. Az újabb modellekkel a szóvivő szerint nincs probléma.
A cseh közlekedési minisztérium vizsgálatot indított,
és egy esetleges visszahívási akció esetén támogatást nyújt.
Winfried Vahland, a Skoda vezérigazgatója szóba került a szerdán lemondott Martin Winterkorn VW-vezér utódjaként.
A Skoda gyártmányok mintegy 6 százalékos részesedéssel bírnak a német piacon.
Az Auto Bild csütörtökön megjelent cikke szerint a BMW X3-as autómodelljei is több káros anyagot bocsátanak ki valós körülmények között, mint a próbatesztek során. A hírek hatására zuhanásba kezdtek a német autógyár részvényei a frankfurti börzén.
Mintegy félmillió Seat márkájú autó lehet érintett a Volkswagen (VW) autógyár károsanyag-kibocsátási botrányában, közölte csütörtöki számában az El País. A VW-csoporthoz tartozó Seat a lapnak küldött e-mailben elismerte, hogy 2009 óta eladott modelljei közül többet olyan EA189-es motorral szereltek fel, amelyet az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége szerint manipuláltak.
A motorokat az anyavállalattól kapták, és a barcelonai üzemben kerültek bele az autókba, írja az újság, hozzátéve, hogy a cég nem közölte, pontosan hány járműről van szó. A Seat ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a jelenleg árusított modellek közül mindegyik már Euro-6-os motorral van felszerelve, és megfelelnek a jogi és környezetvédelmi normáknak.
A spanyol ipari minisztérium munkacsoportot állított fel, és további információkat kért a VW-től arról, hogy a spanyol autóipart milyen mértékben érinti a botrány.
Az El Diario című online napilap szerint a spanyol kormány óvatos az ügyben, mert a német cég jelentős beruházó Spanyolországban. A VW-csoport két nagy gyára, a barcelonai és a pamplonai, összesen 16 ezer embernek ad munkát. A turizmus után az autóipar jelenti a legnagyobb bevételi forrást a spanyol gazdaság számára.
Spanyolországban a legkedveltebb autómárka a Volkswagen, amelyet a Seat követ a sorban.
A Seat tavaly 378 ezer autót értékesített Spanyolországban, az elmúlt hat évben összesen 2 milliót. A Spanyolországban jelenleg forgalomban lévő gépkocsik 63 százaléka dízelüzemű.
Az Origónak nyilatkozó szakértők szerint az sem kizárt, hogy a Volkswagen bele is rokkanhat a napokban kirobbant botrányba.
A VW csoport hétfőn ismerte el, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízel járművébe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A konszern csalása nem új keletű, hiszen már néhány 2009-es modellje is érintett.