Meg fogja vizsgálni a Volkswagen dízeles autóit, jelentette be Dél-Korea kormánya. Ötezer VW Jettát és Golfot, valamint Audi A3-ast fognak bemérni. Ha problémákat találnak, a vizsgálatot más német dízeles autókra is kiterjesztik. A német kormány azt vizsgálja, hogy más autógyártók is csaltak-e úgy a károsanyag-kibocsátással, ahogy a Volkswagen. Az amerikai ellenőrző hatóság szintén kiterjeszti a vizsgálatokat más gyártók termékeire.
Ha más gyártókról is kiderül, hogy csaltak, annak beláthatatlan következményei lesznek, véli Richard Westcott, a BBC szakújságírója. A bírságok elérhetik a sok milliárd dollárt. Az autóiparba vetett bizalom teljesen megrendülne. Egyelőre nem lehet megmondani, mi fog történni, de az biztos, hogy
most az autógyártóknak kell bebizonyítaniuk, hogy a Volswagen-botrány elszigetelt ügy, nem pedig a teljes iparágra jellemző gyakorlat egyik példája.
Ahogy az Origo is megírta, az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szerint Volkswagen olyan szoftvert telepített 482 ezer dízel járművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.
A szoftver úgy működik, hogy észleli, amikor az autó kibocsátását éppen mérik, és ilyenkor lecsökkenti azt az előírt szintre.
A csalást az autógyártó konszern be is ismerte.
A Volkswagen Amerikában autónként akár 37 500 dolláros (10 millió forint) büntetésre is számíthat, és mivel 482 ezer autó érintett, a teljes bírság összege elérheti a 18 milliárd dollárt (15,9 milliárd euró, 4930 milliárd forint) is. A cégnek félmillió gépjárművet kell visszahívnia az USA-ban.
A cég részvényei hét éve nem látott mélységbe zuhantak, miután fény derült a trükközésre. A frankfurti börzén hétfőn több mint 20 százalékkal esett a Volkswagen részvényeinek árfolyama: az előző záróárfolyam 162,08 euró volt, a botrány hatására a kurzus egészen 127 euróig zuhant.