Az Egyesült Államokban mintegy 3-4 millió ember elhalasztotta az autóvásárlást az Uber miatt. Az olcsó autómegosztó alkalmazás gyors térnyerése tehát már elkezdte fenyegetni az autóeladásokat, hiszen ez a szám nem elhanyagolható az évi 15-20 milliós piachoz képest - számolt be a CNBC.
A negatív hatást némileg persze kompenzálhatja, hogy sokan kifejezetten Uberezni vesznek új kocsit. A Toyota még akciót is hirdetett számukra.
A fenti következtetésekre a Magid tanácsadó cég jutott, miután felmérésükben azt az eredményt kapták, hogy 2014 és 2015 között 4 százalékról 17 százalékra nőtt az Uber használók aránya a megkérdezett amerikaiak között. Az Uberezők 22 százaléka pedig régebben tervezett autóvásárlást, de az olcsó alternatíva miatt elhalasztotta azt.
Korábban mi is beszámoltunk egy felmérésről a témában, amely azt mutatta meg, hogy egy nagyvárosban, mint Stockholm, hogyan változhat meg a tömegközlekedés az olcsó taxik és autómegosztók révén.
Többen gyalogolnak, kocsit tűnnek el az utakról, kevesebb a dugó. Még a taxi szolgáltatásokra is nő a kereslet.