Az elmúlt évtizedekben megnőtt az igény azokra a szakemberekre, akik afféle személyi edzőként segítenek cégek vezetőinek és magánszemélyeknek a fejlődésben, esetleg egyéni elakadásaikban. A világ legnagyobb ilyen szakmai szervezetének, az International Coach Federationnek (ICF) 25 ezer tagja van, akik mind képesített coachok. A szervezet megalakulásának 20. évfordulója apropóján november 26-áig
Európa, a Közel-Kelet és Afrika harminc országában tart turnét,
hogy bemutassa a régióban a professzionális coaching értékét és erejét. Ennek keretében tart majd szemináriumokat Ábri Judit is, ő a szervezet egyetlen magyar tagja, aki előadhat a nemzetközi eseményen.
A coach szó szerinti fordításban edzőt jelent, aki jól irányzott, előremutató kérdésekkel segít. A személyre szabott coaching lényege, hogy nem ad tanácsot, hanem saját erőforrásaira támaszkodva segíti az ügyfelet a fejlődésben, egy a meghatározott cél elérésében. Ábri Judit 2009 óta dolgozik coachként, azóta számtalan vezetőnek segített, hogy a legtöbbet hozzák ki magukból. Judit coachtréningen képzi a jövő szakembereit, és a világ legelismertebb szakértőit hívja Magyarországra képzési programjaira.
Az Origo kérdésére Ábri Judit korábbi szakmai múltjáról is beszélt. "Tolmácsként, és kommunikációs tanácsadóként is vezetőket segítettem. Szemléletváltásnak köszönhető az, hogy coach lettem, mivel arra jöttem rá: nem kell nekem megmondani, hogy mit csináljon egy vezető, hisz mindenki sokkal jobban szereti a saját megoldásait megvalósítani. Mindenkiben megvan a szükséges problémamegoldó képesség, és
csak segíteni kell abban, hogy rájöjjön mi az ő saját válasza a felmerülő kérdésére"
- mondta a nemzetközileg is elismert szakember. Hozzátette, a legnagyobb problémát ma abban látja, hogy vagy vezetőket segítő tanácsadóként tekintenek a coachra, vagy pszichológusként, aki arra akarja megtanítani a vezetőt, hogy lelkizzen a beosztottjaival. Mindkettő téves elmélet. "Fejlesztő beszélgetéssel próbálunk egy jó és működő kommunikációt kialakítani a cégnél a csapatban. Fontos, hogy a coaching stílus a gyakorlatban is működjön, ezért a vezetői képzés után 3-4 héttel ismét átbeszéljük, mit hogyan sikerült megvalósítani a hétköznapokban" - mondta Ábri Judit. A nemzetközi kutatások szerint
az ilyen szolgáltatásba való befektetés minimum tíz- vagy akár ötvenszeres hasznot hozhat a cégeknek.
Az elkötelezett, jó kedvű munkatárs termelékenysége többszöröse lehet a csak ímmel-ámmal dolgozó vagy éppen frusztrált kollégáéinak. Személyes sikerük elősegítése megnöveli a cég eredményességét.
Kommunikációs szakértőként és tolmácsként Ábri Judit korábban olyan hírességeket is segített, mint az idősebb George Bush, Margaret Thatcher és Antall József. Freddy Mercuryt pedig legendás budapesti koncertje előtt megtanította, hogyan kell helyesen ejteni a Tavaszi szél vizet áraszt szövegét. A közös munkára így emlékszik vissza: "Első próbálkozására annyira szörnyű volt a kiejtése, hogy nem lehetett felismerni a magyar szavakat. De a coach szemlélet és a pozitív hozzáállás már akkor is nagy segítségemre volt: azt mondtam neki, hogy jó, de kicsit gyakoroljuk még".