Az emberek nem tudnak különbséget tenni az egészségbiztosítás, a balesetbiztosítás, az életbiztosítás és az egészségpénztár intézménye között – mondta Hídvégi Áron, a Századvég Alapítvány Közvélemény- és Piackutatási igazgatója.
A hazai lakosság a biztosítási termékek közül átlagosan négyféle biztosítási terméket ismer, és a háztartások jellemzően átlagosan 3-4 féle biztosítási termékkel rendelkeznek.
Az adatok azt mutatják, hogy a megkérdezettek szerint nem a hálapénzzel van a legnagyobb probléma a magyar egészségügy területén.
A válaszadók 33 százaléka jelentős problémának gondolja a várólisták hosszát, 27 százalékuk pedig az orvosok és ápolók számának növelését tartja kiemelten fontosnak.
A 40 és 60 év közöttiek, az iskolázottak, valamint a magas jövedelműek 74 százaléka is úgy nyilatkozott, hogy adott már hálapénzt egészségügyben dolgozó személynek - derült ki a Századvég Alapítvány által, a Magyar Biztosítók Szövetsége számára készített kutatásból.
A megkérdezettek 28 százaléka azt mondta, a közeljövőben kötni szeretne kiegészítő egészségbiztosítást, és 43 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy biztosan nem fog ilyet kötni.
A termék iránt a legnagyobb nyitottság a 40 és 49 év közötti, diplomás és magas jövedelműek körében tapasztalható. Az összes válaszadó közül 58 százalék volt az, aki hajlandó lenne havonta,
6900 forintot fizetni egy széles körben elérhető, kiegészítő egészségbiztosításért,
ha az a szabad orvosválasztást, a várakozási idő nélküli ellátást, illetve a betegút megszervezését biztosítaná számára.
A lakosság a pénzügyi intézmények közül a biztosítókban bízik meg leginkább.
A MABISZ szerint széleskörű tájékoztatásra van szükség az egészségbiztosításokat illetően Magyarországon – mondta Molnos Dániel, a MABISZ főtitkára.