Ezzel a hat fogással tarolhat jövőre a piacon

távcső látcső
Preteen girl looking up through binoculars
Vágólapra másolva!
Az év utolsó negyedévének feléhez közeledve érdemes a cégeknek hozzálátni a következő év marketingstratégiájának megtervezéséhez. Ehhez azonban nem árt tisztában lenni a legújabb marketingtrendekkel, illetve azzal, hogy mi várható 2016-ban. Lássuk, melyik közösségi oldalnak lesz a legnagyobb szerepe, és hogyan érdemes felkészülni a mobileszközök további térnyerésére.
Vágólapra másolva!
Érdemes már most megnézni mit tartogat a 2016-os év marketing szempontból Forrás: PhotoAlto/Michčle Constantini

1. Az Instagram elstartol

Amióta a Facebook megvette az Instagramot 2012-ben, folyamatosan apró változtatásokat végez a felületen. 2016-ban ezek a kis változások nagy fejlesztésekké növik ki magukat. Ma a Facebook az a közösségi oldal, amelyen minden vállalatnak kell vállalati profil, hirdetési csomaggal együtt, amellyel könnyen elérheti a célközönséget.

Az Instagram várhatóan egyre nagyobb szerepet játszik majd a marketingben, és ezt már 2016-ban is tapasztalni fogjuk.

Elemzők 2017-re 2,81 milliárd dolláros nemzetközi mobil reklámbevételt jósolnak az Instagramnak,

amely az anyacég, a Facebook összes bevételének 10 százalékát hozná. Ezzel együtt arra is fel kell készülni, hogy egyre több fizetős hirdetési konstrukció lesz elérhető a vállalatoknak, ahogy korábban a Facebook is fokozatosan bevezette a Facebook for Business szolgáltatásokat.A kisvállalati marketing is egyre inkább mobilra és tabletre fókuszál, amely szintén egybevág az Instagram növekvő szerepével, hiszen a közösségi oldal is mobilra fókuszál. Magyarországon ez még messzebb van, de nem árt megismerkedni a platformmal, és figyelni a terjedését.

2. A keresés túllép a keresőmotorokon

A keresés hamarosan nemcsak a keresőmotorok sajátja lesz, mint például a Google, a Bing vagy a Yahoo. Egyre inkább a közösségi oldalak fogják betölteni ezt a szerepet, ahol folyamatosan bővülnek a keresési lehetőségek. Újabban a Pinterest is versenybe szállt, új keresési algoritmusokkal, de a Facebook is hasonló babérokra tör. A Google nemrég tweet-találatokkal bővítette a keresést: valós időben keres a Twitter-üzenetek között is, vagyis ha rákeresünk egy kifejezésre, akkor az azzal kapcsolatos bejegyzések (tweetek) is megjelennek a találati listában.

A fogyasztók 88 százalékát befolyásolják az online értékelések és kommentek, a

Facebook, a Pinterest és a YouTube kereshetővé tételével pedig még könnyebb lesz hozzáférni a visszajelzésekhez.

A bővített keresés marketing szempontból azt jelenti, hogy nagyobb hangsúlyt kell fektetni a közösségimédia-jelenlétre. Ez nemcsak azzal jár, hogy profilt kell létrehozni a Facebookon, a Twitteren, a Google+-on és a LinkedInen: reagálni is tudni kell az ott megjelenő kommentekre.

3. A targetálás továbbra is fontos lesz

A targetálás lényege, hogy minél pontosabban célzunk a potenciális vásárlók felé. Igaz, hogy ha meghatározott csoporthoz jut el a hirdetés, akkor automatikusan kevesebb lesz az érdeklődő, viszont akik érdeklődnek, azokban komolyabb a vásárlási szándék. Ahogy növekszik a digitális piac, egyre több fogyasztói adat gyűlik össze. Ezzel együtt

egyre kifinomultabb algoritmusok készülnek targetálási célokra.

Ez már a 2015-ös trendek között is erősen jelen volt, és jövőre sem fog változni, sőt tovább erősödik. Érdemes online hirdetéseknél és közösségimédia-kampányoknál is célzottan kommunikálni.

Egyre kifinomultabb algoritmusok segítik a potenciális vásárlók megszólítását Forrás: Origo

4. Még többen vásárolnak mobilról

A fogyasztók egyre nagyobb aránya használja vásárlásra a mobiltelefonját, és ez a szám szintén növekedni fog 2016-ban. Ezenkívül egyre több fogyasztó engedheti meg magának az okostelefonos technológiát. Az árak csökkenésével folyamatosan

kiszorulnak a piacról a régi telefonok, és felváltják a vásárlásra is alkalmas készülékek.

Érdemes arra készülni, főleg az online kereskedőknek, hogy egy mobilos vásárlást támogató platformba beruházzanak.

5. A terméket online is meg kell mutatni

Szintén az internet és az okostelefonok térnyerése hívta életre azt a vásárláshoz kapcsolódó jelenséget, amelyet angolul webroomingnak hívunk. Ez azt jelenti, hogy

a vásárlók online megnézik a terméket vagy szolgáltatás, mielőtt elmennek a boltba és megveszik.

Ennek ellentéte a showrooming, vagyis amikor a vásárló bemegy az üzletbe, hogy megnézze a terméket, aztán megrendelje online. Mindkét jelenség gyakori része ma már a vásárlásnak, de a webrooming csak mostanában lett fontos a fogyasztóknak. Erre felkészülve érdemes minél több információt elérhetővé tenni, minél jobban bemutatni online egy terméket vagy szolgáltatást, főleg ha fiatal vásárlók alkotják a célcsoportot.

6. A videóval lehet a legtöbbet elérni

Már 2015-ben is rengeteg marketing stratégia központi eleme volt a videó, de 2016-ban még jobban a figyelem középpontjába kerül. 2013 és 2015 között 360 százalékos növekedés volt a videóletöltésekben. A Facebook is ringbe szállt. Az oldal nagy újítása volt, hogy videókat is be lehet ágyazni. Erre azért volt szükség, hogy minél több felhasználót tartsanak meg, illetve felvegyék a versenyt a YouTube-al.

A kisvállalatok is videós tartalmakkal érhetik el a legtöbb embert.

A videó sokoldalú műfaj: a termék bemutatása mellett, háttérinformációkat és kulisszatitkokat is megoszthatnak magukról a kisvállalatok egy-egy videóban.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!