A Volkswagen leállította több típus eladását az Egyesült Államokban és Kanadában. Az intézkedés a következő felső kategóriás autókat érinti: Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne és az Audi A6, A7, A8, Q5 és Q7.
Az amerikai környezetvédelmi ügynökség november 2-án jelentette be, hogy a német gyártó több háromliteres dízelmotorral szerelt járművében is használta a kisebb dízeleknél megtalált csalószoftvert. A Volkswagen tagadta a vádakat, a fenti típusok árusítását mégis megszüntette, írja az Latimes.com.
Ami az európai piacot illeti, a Volkswagen bejelentette, hogy „furcsa inkonzisztenciákat” talált több járműve szén-dioxid-kibocsátásában, a kibocsátási értékeket „alábecsülték”. Ez az ügy már nem csak dízelmotorokat érint, hanem egy 1,4 literes benzinest is (hengerlekapcsolással ellátott, 150 lóerős ACT motorról van szó). Az érintett típusok a Volkswagen, az Audi, a Seat és a Skoda márkákhoz tartoznak, a legtöbb járművet Európában adták el.
A cég szerint 800 ezer jármű érintett,
és kétmilliárd euróba (628,5 milliárd forintba) kerülhet a dízelbotrány kiszélesedése, ami ezek után már nem is dízelbotrány, hiszen benzines autók is érintettek.
Az Európai Bizottság felszólította a Volkswagent, hogy gyorsítsa fel a botrány miatt indított belső vizsgálatát. „A közbizalom forog kockán az ügyben” – mondta Lucia Caudet, a szervezet szóvivője.
A német közlekedési miniszter pedig bejelentette, hogy
Németország a Volkswagen csoport által gyártott összes jármű kibocsátását újra be fogja mérni,
vagyis a dízeleket és a benzineseket is, tájékoztat az Autonews.com. Korábban Berlin azt mondta, csak a dízeles járművek nitrogén-dioxid-kibocsátását fogja vizsgálni.
A Moody’s befektetési szolgáltató november 4-én leminősítette a Volkswagen-csoport adósosztályzatait. A lépést elsősorban azzal indokolták, hogy a német autógyár eszkalálódó teszteredmény-hamisítási botránya egyre nagyobb kockázatokkal terheli a cég megítélését és jövőbeni jövedelmezőségét.