„Az elektronikus bankszámlakivonatot és a nem papír alapú számlát minden negyedik cég alkalmazza. Érdekes azonban, hogy az okostelefonok világában mindössze
minden nyolcadik cég rendelkezik olyan alkalmazással, amellyel elintézheti banki ügyeit”
– részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv-marketing főosztály vezetője.
Földrajzilag is különbségek mutatkoznak az egyes elektronikus pénzügyi szolgáltatások alkalmazásának gyakoriságát illetően. Míg Dél-Dunántúlon minden ötödik cég rendelkezik bankkártyás fizetést lehetővé tevő POS-terminállal, addig Észak-Magyarországon ez az arány mindössze 8 százalék, és
Budapesten is csak a kkv-k 14 százalékánál lehet kártyával fizetni.
Ezzel szemben a weboldalon történő bankkártyás fizetés pont az Észak-Magyarországi cégeknél érhető el a legnagyobb (27 százalék), és szintén Budapesten, valamint az Alföldön a legalacsonyabb (13-13 százalék) arányban - derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból.
A megkérdezett cégvezetők válaszai alapján a hazai kkv-k kétharmada követi a digitális trendeket, ilyen témájú konferenciákat és az újdonságokat. Ennek következtében
többségük törekszik is arra, hogy a legmodernebb elektronikus szolgáltatásokat vegye igénybe,
és nyitott az új elektronikus szolgáltatások bevezetésére, amennyiben az hozzájárul a cég eredményességéhez. A munkavállalókkal szemben is alapkövetelményként fogalmazzák meg az informatikai ismeretek meglétét, ezzel a cégvezetők 60 százaléka értett egyet.