Optimistábbak a magyar gazdaság jövőjével kapcsolatban a hazai vállalatvezetők. A válaszadók négyötöde szerint továbbra is
stabil vagy növekvő lesz a magyar gazdaság teljesítménye,
ami közel 20 százalékkal magasabb érték, mint tavaly ilyenkor.
Az EY a világ 53 országában kérdezte meg a vállalati felső vezetőket, a jelentés a kelet-közép európai régió országain belül Magyarországra vonatkozó megállapításokat is tartalmaz.
A hazai válaszadók összességében bizakodóbbak a magyar gazdaság teljesítménye kapcsán, mint a globális kilátásokat illetően: globálisan a vállalatvezetők többsége javuló feltételekre számít a világgazdaságban, a magyar vezetőknek azonban csak alig több mint harmada osztja ezt a véleményt.
A magyarországi várakozásokban tavalyhoz képest a legjelentősebb pozitív változás a hitelek hozzáférhetősége terén figyelhető meg, itt a válaszadók 55 százaléka számít javulásra. Egyre erősebbek ugyanakkor az eurózóna stabilitásával kapcsolatos aggodalmak.
A felmérésben szereplő magyar vállalatvezetők szerint
a vállalati stratégiára a következő 12 hónapban a digitalizáció lesz a legnagyobb hatással.
A közösségi média, a mobiltechnológia, a felhő és a „big data”, az információhoz való azonnali hozzáférési igény erősödése várhatóan minden iparágban jelentősen befolyásolja a vállalkozások működését. A globális felmérés eredményei szerint ugyanakkor a vállalati stratégiát a gazdasági erőegyensúly kelet és dél felé irányuló földrajzi eltolódása befolyásolja majd leginkább.
Míg a magyar felsővezetők fő prioritása a szigorú költséggazdálkodás, a globális válaszadók a nyersanyagok és devizák növekvő volatilitásának kezelésére irányítják figyelmüket.
A foglalkoztatás terén a globálisan és lokálisan egyaránt pozitív gazdasági kilátások a legtöbb társaságot a létszám szinten tartására, illetve bővítésére ösztönzik. A globális és a magyar felmérés eredményei egyaránt azt mutatják, hogy a válaszadók 45 százaléka tervez a következő 12 hónap során létszámbővítést, míg 45-49 százalék tervezi a létszám szinten tartását.
A magyar válaszadók 70 százaléka tervezi vállalkozása bővítését, ami jelentősen meghaladja a felmérés globális eredményeit, ami 33 százalék.