Idén januárban az Amazonra 180 millió felhasználó látogatott el, közülük körülbelül minden harmadik (38 százalék) mobileszközről. Az eBayen ugyanebben az időszakban a 122 millió ember 41 százaléka érkezett tabletről vagy telefonról, míg a Wal-Mart üzletekben online vásárlók 83 millióan voltak, de minden második (51 százalék) a gépétől eltávolodva intézte a bevásárlást. Hasonló volumenben tarolt az Apple 79 millió látogatóval, itt azonban 100-ból 59 netező ügyfél választotta a mobileszközt – ami érthető is: aki Apple terméket keres, jó eséllyel már a kezében tart egy iPhone-t vagy iPadet. A Hogy a Wal-Mart és a hasonlóan jelentős Best Buy, Target és Kohl óriásláncok forgalmában egyre nagyobb szeletet jelentenek a mobilfelhasználók, egyszerű kortünet. Az Amazon, az eBay és a Netflix azonban háromdimenziós változat nélküli webshopok. Érdekesség, hogy ez utóbbin a leggyengébb a mobillátogatottság, 68 millió felhasználó 29 százaléka.
Ha az e-kereskedelemről van szó, így a comScore marketingigazgatója, összességében minden nyolcadik felhasználóra igaz, hogy sosem kapcsolja be hozzá az asztali gépét. A legtöbben mind a helyhez kötött, mind a mobil eszközeikről rendszeresen belépnek webáruházakba. Hogy éppen melyiket választják, az a tranzakció időpontjától, a vásárlás alkalmától és az üzlet jellegétől függ. Az azonban biztos, hangsúlyozza a szakember, hogy az az e-kereskedő, aki ma nem optimalizál mobilra, csúnyán kitol saját magával.