Az indoklás szerint a cég 2014 májusától bizonyítatlan piacelsőségi állításokat jelenített meg az autókereskedésről, valamint megtévesztő szlogennel reklámozta hétnapos cserelehetőségét. A GVH szerint megalapozatlanul használta az AAA Auto a "Magyarországon és Közép-Kelet Európában a legnagyobb használtautó-kereskedés, amelynél az érdeklődő egy helyen a legtöbb autó közül választhat" állítást.
A hatóság szerint a kereskedő megtévesztette a fogyasztókat
azzal, hogy a hétnapos cserejogot általánosan, valamennyi gépjármű esetében biztosítja, mivel a jog gyakorlásának számos feltétele volt.
A bírság kiszabásakor a hatóság a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott és jelentős számú fogyasztót ért el. Enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a vállalkozás elismerte mulasztását a cserejoggal kapcsolatos kommunikációjával összefüggésben és az elvárt együttműködési kötelezettséget meghaladóan segítette a GVH Versenytanácsának munkáját.
A hivatal nem fogadta el a piacelsőségi állítások alátámasztására benyújtott tanulmányt bizonyítékként,
mert az sem tartalmában, sem formájában nem felelt meg a vizsgált állításoknál elvárt igazolási kötelezettségnek. A felmérés ideje, módszertana ismeretlen, hipotézisei nem feleltek meg a kereskedelmi gyakorlatnak, és a tanulmány nem az Autocentrum AAA AUTO Kft.-re, hanem egyes európai országok használtautó-piaci viszonyaira vonatkozik - fejtette ki a GVH a közleményben.