2016 elejétől drasztikusan csökkenti a BKV a metróban dolgozó biztonsági őrök számát. Az Index úgy tudja, a leépítésre azért van szükség, mert a BKV-nál kevés a pénz, a közlekedési vállalat finanszírozása nem megoldott.
A pénzhiány az oka annak is, hogy az 1-es villamos mozgólépcsőit leállították, véli a lap. A mozgólépcsőkhöz még nem készült el a távfelügyeleti rendszer, ezért őröknek kellene felügyelni őket, erre viszont nincs pénz.
Ahogy az Origo is megírta, a kormány több pénzt ad a kerületek rovására a fővárosnak az iparűzési adóból, cserébe Budapestnek az iparűzési adóbevételekből először a BKV működését kell megoldania.
Tarlós István főpolgármester azt nyilatkozta, hogy ez elfogadhatatlan, mert nem oldja meg a BKV finanszírozását. A főpolgármester az Orbán Viktor miniszterelnökkel folytatott tárgyalásán le is passzolta az agglomerációs közlekedést a kormánynak. A két politikus januárban egyeztet újra a BKV-ról és a tömegközlekedésről.