A Magyar Nemzeti Bank (MNB) fogyasztóvédelmi vizsgálat keretében próbaügyletkötéseket végzett az NN Biztosító Zrt.-nél, amelyek során a biztosító szerződéskötési gyakorlatát közvetlen tapasztalatokat szerezve kívánta feltérképezni. A vizsgálat több próbaügylet kapcsán megállapította, hogy a biztosító megsértette a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmára, valamint az életbiztosítási szerződések tekintetében a szerződések megkötését megelőző tájékoztatási kötelezettségre vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket, tájékoztat közleményében az MNB.
A próbaügyletkötések keretében az NN Biztosító Zrt. nem biztosította, hogy az elektronikus úton történő biztosítási igényfelmérés és ajánlattétel során a fogyasztók (ebben az esetekben az MNB munkatársai) ellenőrizhessék, hogy valós igényeiket rögzítették. Egy esetben
a biztosító megtévesztésre alkalmas tájékoztatást nyújtott
az ügyfél igényeinek megfelelő biztosítási termékek köréről.
További jogszabálysértést követett el az biztosító azzal, hogy a fogyasztó részére megküldött elektronikus levélben
hiányos tájékoztatást adott a szerződéshez szükséges lényegi dokumentumokról.
Végül előfordult, hogy az NN Biztosító Zrt. nem az ajánlattétel előtt, hanem csupán az után bocsátotta a fogyasztó rendelkezésére a szerződéses dokumentumok egy részét.
Mindezek nyomán az MNB ma közzétett fogyasztóvédelmi határozatában a vonatkozó jogszabályi kötelezettség betartására kötelezte a biztosítót, és a jogsértések miatt 12 millió forint bírságot is kiszabott.
A próbavásárlások egy részében ugyanakkor az MNB nem tárt fel jogsértést,
és a jegybank a vizsgálat során több pozitív, fogyasztói szempontból előremutató intézkedés bevezetését is tapasztalta a biztosítónál.