A két szolgáltató megsértette az ügyfélszolgálati fiókirodákban a várakozási idők mérésére vonatkozó szabályokat. Az E.ON esetében az enyingi és siófoki, az EDF DÉMÁSZ esetében a nagykőrösi és monori fiókirodákban végeztek ellenőrzést.
Az ellenőrök azt tapasztalták, hogy a fiókirodákban a várakozási idő mérését nem az előírásoknak megfelelő gyakorisággal végezték, továbbá a hivatalnak szolgáltatott adatok torzultak, ugyanis azokon a napokon végeztek méréseket, amikor kicsi volt az ügyfélforgalom, illetve a mérési napokon nem minden ügyfél esetében regisztrálták a várakozási idő hosszát.
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal ügyfélkapcsolati szolgáltatási színvonalat megállapító határozata előírja, hogy a 20 percen belül fogadott felhasználók arányának el kell érnie a 90 százalékot és az
átlagos várakozási idő nem lehet több mint 10 perc.
Az előírt mutatók nem teljesítése esetén bírságot róható ki, azonban a torz adatszolgáltatás miatt nem megállapítható, hogy a szolgáltatók teljesítik-e az elvárt színvonalat.