Rohanunk kekszet és törlőkendőt vásárolni

nielsen, 2015 negyedik negyedév
2015 negyedik negyedéve 2014 azonos időszakához képest
Vágólapra másolva!
Egyre nagyobb a fogyasztói bizalom, írja a Nielsen a kiskereskedelem negyedik negyedévi teljesítményéről. Magyarországon értékben 5,5, mennyiséget tekintve 2,4 százalékkal nőtt a forgalom a IV. negyedév során. 
Vágólapra másolva!

Magyarország továbbra is Európa élvonalába tartozik az élelmiszer-kiskereskedelem növekedési rangsorában. Nálunk

a boltok bevétele 5,5 százalékkal emelkedett

a bázishoz képest a negyedik negyedévben – ez a második legnagyobb európai mutató Törökország után. Mennyiségben a hazai 2,4 százalékos bővülés pedig a harmadik legnagyobb, Írországot és Görögországot követve.

Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője szerint a forgalom fejlődését az élelmiszerek között

a gyümölcslé, a gyümölcsjoghurt, valamint az édes kekszek

hajtották meg. A háztartási vegyi áruknál és kozmetikumoknál többek közt a parfüm, a dekorkozmetikum, illetve a konyhai törlőkendő mutatói emelkednek ki mind érték, mind mennyiség szempontjából.

Ez már a hetedik egymás után következő negyedév, amikor

Európában dobogós helyet foglalunk el

élelmiszer-kiskereskedelmünk bevételének nagy növekedési arányával. Mennyiséget tekintve 2014 első negyedévében fordult át növekedésbe a trend, hatéves folyamatos csökkenés után.

„Élelmiszer-kiskereskedelmünk kedvező trendjeiben tükröződik, hogy

– állapítja meg Szűcs-Villányi Ágnes. – „Hazánkban a tavalyelőtti negyedik negyedévihez képest figyelemre méltóan, kilenc ponttal növekedett a fogyasztói bizalmi index a legutóbb október–decemberi 63 pontra. A magyar fogyasztó sokkal

mint egy évvel korábban”.

A vizsgált huszonegy fejlett európai ország élelmiszer-kiskereskedelmi forgalma értékben 2,1 százalékkal, míg mennyiség szempontjából 0,8 százalékkal emelkedett a legutóbbi két negyedik negyedév összehasonlításában. Ugyanakkor negyedik negyedéves összehasonlításban

a vizsgált huszonegy európai országban átlagosan 1,3 százalékkal drágultak

a napi fogyasztási cikkek. Ez öt év óta a legalacsonyabb mértékű átlagos európai áremelkedés, és jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a boltok mennyiségben is többet adtak el.

Magyarországon az átlagárak 3,1 százalékkal emelkedtek a negyedik negyedévben.

2015 negyedik negyedéve 2014 azonos időszakához képest Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat

„Több dolog is fékezi az értékben mért eladásokat az európai országok egy részében” – mondja Jean-Jacques Vandenheede, a Nielsen európai kiskereskedelmi ismeretek igazgatója. – „Esnek a termelési költségek, ami az alacsony olajárakból következik. Azon kívül a kiskereskedők még mindig aktívan használják a promóciókat eszközként arra, hogy küzdjenek a diszkontok növekvő népszerűségével. További fontos tényező, hogy

hogy spóroljon”.

Az öt nagy európai piac, a „big five” közül megint Spanyolországban nőtt az értékben mért forgalom a legjobban; 2,7 százalékkal. Utána az európai átlagnál kisebb mutatók következnek: Németországban és Franciaországban egyaránt plusz 1,5 százalék, Olaszországban plusz 1,4, míg az Egyesült Királyságban mínusz 0,5 százalék.

Utóbbi mellett még további három országban csökkent az értékben mért forgalom a negyedik negyedévek összehasonlításában: Svájcban (-2,3 százalék), Finnországban (-1,1 százalék) és Szlovákiában (-0,2 százalék).

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!