A dán óriásvállalat vezetője szerint az olajárak olyan alacsonyan vannak, mint a 2008-09-es válság mélypontján, és annyi ideje tartózkodnak már ezeken a szinteken, hogy nem is látszik talpra állás a közeljövőben. Ráadásul a fuvardíjak is alacsonyabbak, vagyis, a külső körülmények most rosszabbak, mint akkor voltak – idézi Andersen szavait a Business Insider.
Andersen azt követően nyilatkozott a Financial Timesnak, hogy a vállalat szerdán reggel közzétette igencsak borús eredményeit.
A Maersk nyeresége 2015-ben 82 százalékkal csökkent.
Ez azt jelenti, hogy tavaly már csak 925 millió dollár volt a cég nyeresége, szemben a 2014-es 5 milliárd dollárral.
A hatalmas zuhanásban az is benne van, hogy a társaság nagyjából 2,5 milliárd dollár értékben írt le olajalapú eszközöket az Egyesült Királyságban, Brazíliában és számos más piacon. Az eredmény azért is kiábrándító, mert messze alulmúlta a Bloomberg által megkérdezett elemzők 3,7 milliárdos éves profitvárakozását.
Általánosságban sincs jó állapotban a globális szállítmányozás,
köszönhetően az alacsony energiaárak, a világszerte fennálló erőteljes piaci volatilitás és a kínai gazdaság lassulásának mérgező elegyének.
Noha a Maersk és az iparág globálisan sem áll jól,
Andersen továbbra is pozitív hangot ütött meg
a jövővel kapcsolatban. Hangsúlyozta, nem csak ahhoz állnak stabil lábakon, hogy átvészeljék ezt az időszakot, hanem ahhoz is, hogy előnyt kovácsoljanak belőle.
A befektetők a pozitív hangvétel ellenére sem fogadták optimistán a jelentést. A Maersk részvényei ugyanis mintegy 8,6 százalékkal estek szerda reggel.