A GVH megállapítása szerint a Fressnapf a „25 év szeretete egy helyen” promóciójában folytatott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot, mert
megsértette a szakmai gondosság követelményét a kommunikációs kampány tervezésekor,
majd a fogyasztók számára indokoltatlanul és hátrányosan változtatta meg a beváltási feltételeket.
A versenyhivatal a 100 millió forintos bírság mellett több, a fogyasztókat érintő kompenzáció teljesítésére kötelezte a vállalkozást.
A GVH vizsgálata feltárta, hogy a Fressnapf 2015. január 15-én megkezdett kampányának előkészítésekor figyelmen kívül hagyott számos olyan körülményt, amelyek a pecsétgyűjtők gyors elfogyásához, a vártnál magasabb beváltási gyakoriságukhoz és a nagyobb összegű költések elaprózásához vezettek.
A gondatlan előkészítés eredményeképpen 2015 májusára a Fressmapf-nak költséget jelentő kedvezmények várható nagysága lényegesen nagyobb lett a tervezettnél, ezért a cég 2015. július 1-jei hatállyal megváltoztatta a beváltási feltételeket. Ez viszont a fogyasztóknak lényeges mértékben nehezítette meg a kedvezmények érvényesítését – egyszerre csak egy utalványt lehetett beváltani, további költési kötelezettség mellett.
Az elérhető maximális kedvezmény mértéke így 20 százalékról 6 százalékra csökkent, azaz
a 25 ezer forintos kedvezmény eléréséhez a korábbi 125 ezer forintos költéshez képest 450 ezer forintért kellett vásárolni,
és ennek következtében azon fogyasztóknál, akik a pecsétgyűjtést nem tudták befejezni, a meghirdetett feltételek valótlanná váltak, közölte a versenyhivatal.