Martin Sorrell, a WPP vezérének nyilatkozata azután érkezett, hogy az elmúlt időszakban számos nagy értékű üzlet lehetőségét is bejelentették – írja a CNBC. Az Anbang kínai biztosítási cég például 13,2 milliárd dollár körüli összegért venné meg a Starwood Hotels & Resorts Worldwide szállodaüzemeltető társaságot, ami a kínai vállalat eddigi legnagyobb külföldi üzlete lenne a globális ingatlanpiacon.
Jelenleg azt látjuk, hogy a vállalkozók és a magánszemélyek által irányított kínai cégek igencsak agresszívan igyekeznek fellépni a világpiacon, miközben az állami vállalatok talán nem mozdulnak olyan gyorsan, mint ahogy a vezetés azt akarná – tette hozzá Sorrell.
Ezt a trendet erősíti meg az is, hogy januárban a Dalian Wanda Group 3,5 milliárd dollárért vette meg az amerikai Legendary Entertainment filmstúdiót. Decemberben pedig az Alibaba Group Holding jelezte, hogy az SCMP Group kiadó médiaeszközeit, köztük a South China Morning Post újságot is.
Ezek az üzletek pedig
globálisan is igen jelentősek,
általában készpénzesek, mégpedig erős értékeltségek mellett – jelezte a WPP vezetője.
Ráadásul a kínai cégek a saját hátországukban is lendületesen terjeszkednek, ahogy egyre versenyképesebbnek bizonyulnak amerikai társaikkal szemben. Ez utóbbiak erejét ugyanis – emelte ki Sorrell – gyakran az erős dollár is visszafogja.
A vezérigazgató megjegyzései a WPP által kiadott jelentés mellett érkeztek, amely összegyűjtötte a legértékesebb kínai márkákat. A lista élénk a technológiai óriás Tencent Holdings áll 82,1 milliárd dolláros értékkel. A top 100-as listán szereplő márkák összesített értéke eléri az 500 milliárd dollárt is, amely 13 százalékos erősödést jelent az egy évvel korábbi szinthez képest.
Az idei top 10-es lista
izgalmas keverékét adja a technológiai és pénzügyi vállalatoknak,
olyan szereplőkkel, mint a második China Mobile, a harmadik Alibaba Group, az ICBC vagy a Ping An Insurance.
Nem mellékesen a 100-ból 51 társaság piacorientált vagy nem állami cég – jelezte Sorrell. Külön érdekesség, hogy másik WPP-jelentésből az is kiderült, hogy márkák globális top 100-as listájáról 14 kínai.