A Magyar Nemzeti Bank korlátozott terjedelmű fogyasztóvédelmi célvizsgálatot folytatott le a Budapest Hitel- és Fejlesztési Bank Zrt.-nél (Budapest Bank), áttekintve, hogy a hitelintézet személyi kölcsöntermékeivel kapcsolatos kereskedelmi kommunikációja megfelel-e a jogszabályi előírásoknak.
A vizsgálat megállapította, hogy a Budapest Bank több esetben szabálytalanul járt el személyi kölcsöntermékeit népszerűsítő hirdetései során.
A hitelintézet ugyanis nem megfelelő módon (feltűnően, a hirdetés főszövegével azonos nagyságban) tüntette fel a hitelhez tartozó – annak valós költségét bemutató, más szolgáltatók hasonló ajánlatával összehasonlíthatóvá tévő – teljes hiteldíjmutató (THM) mértékét, valamint nem szerepeltette a megadott reprezentatív példában a jogszabályban meghatározott valamennyi tartalmi elemet.
A jogsértések miatt az MNB a határozatában kötelezte a hitelintézetet a THM értékének jogszabályszerű, a reprezentatív példa valamennyi tartalmi elemét szerepeltető feltüntetésére, és e mellett
8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a bankkal szemben.
A bírság kiszabása során az MNB-nél súlyosító körülménynek számított, hogy a tévében, plakátokon és online hirdetésekben is a teljes hiteldíjmutatót apró betűkkel jelenítették meg.