A cégalapítás előtt Kelliár Zsolt a British Telekomnál a növekedéssel kapcsolatos projekteket koordinálta, öt év alatt 1500 embert vettek fel. „Azt láttuk a munkánk során, hogy a legtöbb idő a toborzással megy el. Volt, hogy két-három hónapig is eltartott a keresés, majd amikor a döntés megszületett, akkor már nagyon kellett sietni, másnap kezdjen is az új munkavállaló. Mi ezt a teljes előszűrési folyamatot emeltük át az online térbe, hiszen a fő célcsoport már úgyis mindent online végez, és ez rendkívül felgyorsítja a folyamatot" – mondta Kelliár Zsolt, a GWS Hub egyik alapítója.
A GWS Hub az ssc szektor nagyvállalatainak nyújt internetalapú megoldásokat, míg az SSC Heroes nevű portálja a szektor ismertségét szeretné növelni. Ehhez fejlesztettek egy munkaerő-toborzó és előszűrő szoftvert. Ezzel a rendszerrel a soklépcsős előszűrési köröket teszik egyszerűbbé és gyorsabbá. A tulajdonosok februárban kezdték megkeresni szolgáltatásukkal a multikat, ami elmondásuk szerint mindenhol elnyerte a döntéshozók tetszését.
Az ssc szektor
Az üzleti szolgáltató központok (shared service center, továbbiakban ssc) a kétezres években indult Magyarországon, és még két évvel ezelőtt is csak elszórva lehetett róla hallani, ma viszont a magyar gazdaság egyik húzóágazata, csak a járműipar előzi meg. Az IT szektor után az ssc-ben a legmagasabbak az átlagfizetések.„Abban különbözünk a csak szoftvereket kínáló versenytársaktól, hogy toborzási szolgáltatást is tudunk nyújtani, és nem csak attól a ponttól kínálunk megoldást, hogy a jelölt jelentkezik a pozícióra. Olyan információkat adunk a cégeknek 24 óra alatt, ami alapján el tudják dönteni, hogy behívják a jelöltet állásinterjúra, vagy sem" – mondta Balázsik Péter. „A szolgáltató központoknak komplex megoldások kellenek, és mi ennek köszönhetjük a nagy érdeklődést" – tette hozzá.
Ma már nem kiválasztás, hanem toborzás zajlik, ami nagy változás, mert meg kell szólítani és meg kell nyerni a fiatal generációt. A ssc szektorban nagy munkaerőhiány van, és a munkáltatónak kell megtalálnia a fiatalokat. Ezért is fontos, hogy minden online működjön, mert ez a generáció már a digitális térben mozog. Emellett figyelni kell a jelöltélményre is, hogy gyors és egyszerű legyen a jelentkezés – hangsúlyozták az alapítók.
Nagy kérdés az, hogy ilyen kiéletezett versenyhelyzetben, hogyan tudják megtalálni a vállalatok a potenciális munkavállalót, és rábírni arra, hogy jelentkezzen. „Rengeteg kisvállalati marketingeszközt használunk, amikre a multik csak pislognak, hiszen ők nem ezekhez a módszerekhez és eszközökhöz szoktak. Viszont nálunk nagyon működik ez a megközelítés" – mondták a tulajdonosok.
Zsoltnak és Péternek is saját vállalkozása van a GWS Hub mellett, amelyek online marketinggel, tartalomgyártással, webfejlesztéssel és szoftverkészítéssel foglalkoznak, így közös cégük minden fejlesztését házon belül meg tudták oldani. Külső tőkére se volt szükségük, és jelenleg sem keresnek befektetőket.
A tulajdonosok szerint többek között azért is kapott mindenhol pozitív fogadtatást a szolgáltatásuk, mert nincs benne kockázat a vállalatoknak, mivel sikerdíjért dolgoznak. Terveik szerint egyelőre kizárólag az ssc szektorra korlátozzák a szolgáltatásukat, mert réspiacot találtak, ahol lehetőséget és igényt is látnak. A magyar ssc piac meghódítása után viszont európai terjeszkedésben gondolkodnak, majd más iparágak előtt is megnyitnák a lehetőséget.