A kiskereskedelmi vállalatok részvényei ezen a héten komoly pofont kaptak, ahogy számos üzlet kiábrándító első negyedéves eredményeket közölt, köztük olyanok, mint a Macy’s, a Gap, a Kohl’s, a Nordstorm vagy a Target. Jóllehet már eddig is jöttek hírek arról az amerikai plázák válságban vannak, illetve, hogy alapjaiban alakul át a piac, a vezérigazgatók szinte minden vállalatnál kiemeltek egy olyan területet, amely jelentősen hozzájárult a gyengüléshez. Ez pedig a ruházkodás.
A cégek tehát attól szenvednek, hogy az amerikaiak
a ruhavásárlás helyett inkább másra költik a pénzüket.
Ha pedig megnézzük, hogy mely kiskereskedelmi társaságok érték el a legnagyobb eredménybővülést az idei első három hónapban, akkor arról is tisztább képet kapunk, hogy mire ment el a pénz.
Talán némi meglepetésre, de a fogyasztók sokkal inkább költöttek olyan nagy értékű termékekre, mint autók, hajók, medencék, de előszeretettel építenek otthonokat és rendezik be azokat – idézi a Business Insider a Thomson Reuters vezető fogyasztói kutatóját.
Az elemző a hivatalos adatok alapján össze is állította a kiskereskedelmi szektor legjobban teljesítő vállalatainak listáját. A listavezető MarineMax szabadidő hajók értékesítésével foglalkozik.