Tavaly a globális művészeti aukciók teljes értékének 19 százaléka volt köthető Nagy-Britanniához, ami
messze a legnagyobb részesedésnek számít Európában.
Ezt támasztja alá, hogy a második helyezett Franciaország mindössze 5 százalékot tudhat magáénak – idézi a CNBC a TEFAF jelentését.
Ráadásul nemrégiben egy szakmai felmérés során a válaszadók 58,2 százaléka nyilatkozta azt, hogy a brexit negatív hatást gyakorolna a művészeti piacra. Mindazonáltal a Sotheby's aukciósház pénzügyi igazgatója, Michael Goss úgy nyilatkozott, töretlen a hitük abban, hogy a vállalat továbbra is fejlődni tud, illetve
képes alkalmazkodni bármilyen környezethez, melyet a brexit előidéz.
A közeljövő tekintetében Goss azt mondta, minimális hatásra számítanak a pénzügyi pozíciójukban, mivel a fontban folytatott üzleteik erősen fedezve vannak a devizapiaci kilengések ellen. Mi több, a brexit utáni árfolyamok akár még növelhetik is a Londonban értékesített műkincsek vonzerejét a nemzetközi vásárlók szemében ezen a héten.
Ezzel párhuzamosan a Phillips aukciósház kommunikációs igazgatója, Michael Sherman szintén kiemelte, hogy rövid távon nem számítanak érdemi változásokra, a távoli jövő hatásairól pedig még korai lenne nyilatkozni. Kiemelte azonban, hogy napjainkban a művészeti piac egy igazán globális terep, ahol az eladók és a vevők a világ minden tájáról érkeznek.
A kezdeti sokkhatást az okozta, hogy a font pénteken 30 éve nem látott mélypontra zuhant, hétfőn pedig tovább folytatta a gyengülését. Amennyiben viszont a font kitartóan gyenge marad, az akár fel is keltheti a nemzetközi befektetők – különösen az USA-ból és Ázsiából – reményét abban, hogy
jó üzletet csinálhatnak.
Ebből kiindulva nem meglepő, hogy a Christie's-nél is a nemzetközisége miatt bíznak a művészeti piac jövőjében.