Az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton cégcsoport 3,5 százalékkal tudta növelni árbevételét az első negyedévben, noha a franciaországi értékesítések komoly csapást szenvedtek el a turizmus visszaesésével – írja az Associated Press (AP).
Az olyan márkákat is tömörítő vállalat, mint a Kenzo, a Givenchy vagy a Dior 8,62 milliárd eurós bevételt ért el, szemben az egy évvel korábbi 8,3 milliárddal. Ez azonban
alulmúlta a várakozásokat,
mivel a FactSet által megkérdezett elemzők 8,73 milliárdos bevételt prognosztizáltak.
A hétfőn kiadott jelentésből kiolvasható, hogy míg a kozmetikai cikkek és az alkoholos termékek jól fogytak – különösen a Henessey konyak az Egyesült Államokban –, addig
a divatcikkek eladásai stagnáltak.
Emellett a cég a franciaországi turizmus visszaesése mellett az ázsiai piacok „változatosságára” is figyelmeztetett. Az LVMH papírjának teljesítménye kedden kora délután megközelítette a mínusz 3 százalékot Párizsban.