A kisboltosok köre ellentmondásos, a KSH adatai szerint 2015-ben háromezerrel csökkent a kisboltok száma. A Coop a szokásos 10 milliárd körüli növekedését hozta. A CBA-ról és a Reálról nincs pontos információ egyelőre.
A 100 milliárd forintnál nagyobb forgalmú áruházláncok 2015. évi mérlege a következő (a mérlegbeszámolók a nettó, áfa nélküli árbevételt tartalmazzák, a bruttó árbevétel így becslés vagy a cég saját közlése - írja a Blokkk.com.
Továbbra is a Tesco a legnagyobb áruházlánc Magyarországon. A brit anyacég egy korábbi közleménye szerint 1,2 százalékkal nőtt 2015-ben a magyar üzlethálózat árbevétele, ahol a boltok egy részét bezárták, pontosan 13 boltot, még 2015 februárjában, tehát kisebb hálózattal tevékenykedve. A Tesco mérlegfordulónapja február 28., így a 2015-ös üzleti év mérlegére még várni kell, de 622 milliárd forint nettó árbevétel elszámolása várható.
Ez 730 milliárd forint bruttó (tehát áfával együtt számolt) árbevételt jelenthet.
A Coop-csoport sajtóhírben
571 milliárd forint
2015. évi bruttó árbevételről számolt be. Ez tízmilliárdos forgalombővülés, 2 százalék körüli mértékkel.
A CBA-csoport eddig még nem adott számot 2015. évi eredményekről. Feltehetően az előző 2014. évi
500 milliárd feletti árbevétele
nem változott lényeges mértékben, így sem előre, sem hátra nem mozdult a többiekhez képest.
A Spar nettó árbevétele
414 milliárd forint volt,
ami 3,2 százalékkal több a 2014. évinél. Ezt a növekedést úgy érte el, hogy üzleteinek száma 14-gyel csökkent közben (a franchise-üzleteinek száma nem számít bele a mérlegbe, itt egyébként 2016-ban a 100-as nagyságrendet célozta meg a cég). A Spar bruttó árbevétele 490 milliárd forint körül alakulhatott 2015-ben.
A Reál Hungária esetében 3 százalék körüli csoportszintű forgalombővülést lehet becsülni, ami
390 milliárd forint
feletti bruttó árbevételt jelenthetett 2015-ben.
A hipermarketláncok piaci helyzete sok tekintetben hasonló, ezért az Auchan esetében is 1-2 százalék körüli forgalombővülés várható 2015-ről. A mérlegforduló napja március vége, így a pontos eredményre még várni kell. Utolsó 2014. évi 277 milliárd forintos nettó árbevételéből kiindulva 280 milliárd forint feletti nettó, valamint
330 milliárd forint feletti bruttó árbevétel
várható a beszámolóban, becslés alapján.
A Lidl is március végén fordul. Az utolsó teljes éves beszámolója szerint
2014-ben 261 milliárd forint
volt a nettó árbevétele. Nos, 2015. meglepetés-áruháza lehet a Lidl, hiszen ha legalább 7 százalékkal növelte forgalmát, akkor befogta az Auchant. De az eredményhirdetéssel
meg kell várni a Lidl hivatalos mérlegbeszámolóját.
Jelenleg 164 áruháza van, az új áruháznyitások is felfelé tolhatták a Lidl mérlegét.
Pontosan 10 milliárd forinttal bővült a Penny Market nettó árbevétele
2015-ben, ami 178 milliárd forint
lett. Ez 6 százalékos forgalomnövekedés, ami 205 milliárdnál valamivel nagyobb bruttó árbevételt jelent.
A Metro ugyan nagykereskedelmi áruházlánc, de hát azért itt is van helye, hiszen 100 milliárd feletti az árbevétele. A mérlegforduló napja szeptember 30-a, 2015. évi nettó árbevétele
145 milliárd forint
volt. Ez 170 milliárd forint bruttó árbevétel elkönyvelését jelenthette.
Nagyot dobott az Aldi, mivel nettó árbevétele
108 milliárd forintra nőtt az előző évi 90 milliárdról.
Ez pontosan 20 százalékos bővülés, ami 125 milliárd forint bruttó forgalmat takarhat.