A SzEK.org, az eNet és az IVSZ szervezésében megvalósult versenyben idén a kis- és közepes vállalati kategória nyertese a Lumenet fényforrás-webáruháza. Második helyezett lett a Háda webshop, harmadik pedig az Okosjáték. A nagyvállalati kategóriában a JátékNet bizonyult a legjobbnak, a második díjat a Bónusz Brigád vitte el, a dobogó harmadik fokán a Media Markt végzett. Egy kivétellel valamennyien 100 százalékban magyar tulajdonú vállalkozások.
A nyertesek kiválasztásakor a tizennyolc tagú zsűri számos különböző szakmai szempontot vett figyelembe:
A Testbirds közreműködő csapata 400 UX-tesztelővel – fókuszban tehát a felhasználói élménnyel – elemezte a 40 shortlistes webáruházat.
Kis Bernadette, a verseny fő szervezőjének számító SzEK.org alelnöke elmondta, hogy idén, a jubileumi alkalommal tapasztalták a legnagyobb érdeklődést a díj körül. Eölyüs Endre, a fő szakmai támogató MasterCard regionális igazgatója szerint az elmúlt tíz évben az Év Internetes Kereskedője díj a hazai piac legígéretesebb online megoldásait mutatta be.
Az online fizetés akkor tud a leginkább fejlődni,
ha a kereskedők is kiemelkedő minőségű szolgáltatást nyújtanak a vásárlóknak.
Az idei év nyertesei és az elmúlt évek tapasztalatai alapján a játékokra, a ruhákra, a szórakoztató elektronikai eszközökre és a műszaki cikkekre specializálódott webáruházak minden évben egyre nagyobb számban vesznek részt a versenyben. Ezen szegmensek jelentősége a teljes e-kereskedelmi piacon meghatározó.