A NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszerén keresztül személyes megjelenés nélkül, telefonon is javíthatják adóbevallásukat azok, akiket a NAV értesített a hibáról. Ehhez egyedi azonosító, PIN-kód szükséges, amit a „TEL” jelű adatlapon lehet kérni akár papíron, akár elektronikusan.
Az adatlap a NAV weboldalán, a„Nyomtatványkitöltő programok” menüpont alatt érhető el.
Telefonon keresztül is javítható bevallási hiba lehet például, ha a családi kedvezmény érvényesítésekor a gyermek adatait hiányosan adták meg, vagy ha pontatlanul közölték az önkéntes biztosító pénztári adatokat.
A hibás szja-bevallást sokszor a NAV automatikusan javítja,
de ha a hiba csak az adózó közreműködésével korrigálható, a NAV levelet küld a javítás lehetséges módjairól. Visszaigényelhető adó esetén a 30 napos utalási határidőt a bevallás javításának napjától kell számolni.
A bevallást javítani és más adóügyeket intézni PIN-kóddal lehet a 06-40/20-21-22-es telefonszámon július 1-jétől a 06-80/20-21-22-es számon, hol menürendszer segíti a választást.
Lépésről lépésre:
1. lépés: 1-es - Ügyintézés és konkrét ügyekre vonatkozó tájékoztatás
2. lépés: 1-es - Ügyintézés saját ügyben, adóazonosító jel és PIN-kód megadása
3. lépés: 2-es - Bevallásokkal kapcsolatos ügyintézés, tájékoztatás
4. lépés: 1-es - személyijövedelemadó-bevallás
Jelenleg 17 féle ügyben lehet telefonon intézkedni,
például az adózói minősítéssel kapcsolatos információk, vagy a folyószámla adatok lekérdezésére, egyeztetésére, az adatok változásának bejelentésére is használható a rendszer. A bevallás javításához négy lépésben lehet eljutni. A második lépés után meg kell adni az adóazonosító jelet és a PIN-kódot.