Összegeket vizsgálva viszont a banki tartozások törlesztése adta a befizetések 67 százalékát, míg a közüzemi tartozások 17,5 százalékát, a telekommunikációs díjtartozások pedig 15,5 százalékát tették ki.
Európa egyik vezető kintlévőség-kezelő vállalatcsoportja, az EOS Csoport összesen több mint 600 ezer, 2015-ben Magyarországon kezelt ügyet vizsgált meg kutatásában.
A legtöbb tartozást a
40 és 59 éves korcsoport törlesztette 2015-ben,
az ő befizetéseik adták a teljes összeg 48 százalékát, a 60 évnél idősebben az összes törlesztés 29 százalékát, míg a 20 és 39 év közöttiek pedig a 23 százalékát tették ki.
Az adósok kapcsolatfelvételi hajlandósága is javult és a banki kintlévőségek törlesztésének száma 8 százalékkal erősödött az elszámolást követően, továbbá az átlagos befizetési érték 19 387 forintra nőtt, ami 17 százalékos növekedést jelent.
Kiss Nikoletta az EOS Faktor Zrt. jogi és compliance igazgatója szerint a technológiai fejlődés erősen befolyásolja a kintlévőség-kezelés folyamatát is. Évről-évre növekszik az e-mailben történő kommunikáció aránya, amivel párhuzamosan csökken a kimenő telefonhívások száma. Az e-mailek elsősorban az X és Y generáció tagjainál számítanak preferált kapcsolattartási formának, az idősebbek továbbra is a telefonos és postai kommunikációt részesítik előnyben – mondta az igazgató.
A korai kapcsolatfelvétel és a részletfizetési megállapodások miatt a jogi költségek csökkenhetnek. Ha korai szakaszban sikerül megállapodást kötni, akkor az ügyek nem kerülnek jogi szakaszba és nem merülnek fel vele kapcsolatban jogi többletköltségek sem.
A vizsgált
600 ezer ügy esetében átlagosan mintegy 48 ezer forintot tesz ki ez a többletköltség,
ami abban az esetben elkerülhető, ha sikerül megállapodni a tartozás rendezésében – akár részletekben is – mondta ki Kiss Nikoletta.