A tervezett olcsó nép-Tesla (a Model 3) tulajdonosainak nem jár majd alapból az ingyenes hozzáférés a cég gyorstöltő-állomásaihoz, jelentette be Elon Musk a kaliforniai Mountain Viewban, a vállalat részvényeseinek találkozóján.
A szupertöltőkhöz való hozzáférést pluszpénzért meg lehet majd vásárolni, mondta a Tesla vezetője.
De nem lesz ingyenes, életre szóló gyorstöltés az alapcsomagban.”
Extrák nélkül a Tesla 35 ezer dollárért (9,8 millió forintért) tervezi árulni a Model 3-at. Elon Musk szerint
ez az ár csak akkor tartható, ha lefaragnak a járulékos költségekből,
vagyis ennyi pénzért nem adhatnak ingyen áramot a kocsikhoz, tájékoztat a Los Angeles Times.
A Tesla jelenlegi autóit, a Model S-t és a Model X-et a tulajdonosaik bármikor rádughatják a cég gyorstöltőire, ez benne van az alapárban. Igaz, ezek a modellek legalább háromszor annyiba kerülnek, mint amennyiért a Model 3-at adná a Tesla.
Musk szerint egyébként a Teslák tulajdonosainak kivételes esetektől eltekintve (amikor hosszabb utakat tesznek meg) a világon semmi szükségük a töltőállomásokra. Musk úgy látja, az emberek pusztán rutinból járnak az állomásokra. Az autótulajdonosok
a belső égésű motorral szerelt kocsiknál megszokták, hogy ha tankolni akarnak, akkor el kell menniük egy kútra.
Ezt a megszokást sokan azután sem tudják levetkőzni, hogy elektromos autót vesznek, ezért ha tölteni akarják, elviszik egy állomásra.
Technikailag Musknak valószínűleg igaza van, a Tesla autóit bárhol, de tényleg bárhol fel lehet tölteni, csak egy konnektor kell hozzá. Egy éjszakányi töltéssel a Tesla autói hétköznapi használat mellett simán kibírnak egy napot.
Sokan hozzászoktak, hogy a megszokott módon intézzék a dolgokat. De ennek nincs semmi értelme.
A telefonját sem hordja senki a benzinkútra feltölteni” – mondta mosolyogva Musk.
Azt persze hozzá kell tenni, hogy azért az áramért, amivel otthon, a garázsban tölti valaki az autóját, a tulajdonos fizet, míg a töltőállomáson betankolt áramért a Tesla. Illetve végső soron a jelenlegi modellek borsos árában mégis a tulajdonos, így nyilván vannak olyanok, akik azért hordják az állomásokra a kocsijukat, mert ha már benne van az árban a töltés, akkor ki akarják használni.
Ráadásul a gyorstöltő-állomások fél-egy óra alatt feltöltik a kocsikat, sokkal gyorsabban, mint ahogy konnektorról lehet.
A Tesla tudja tartani az első Model 3-asok leszállítására kitűzött 2017 végi céldátumot, legalábbis ezt válaszolta Elon Musk a Verge újságírójának kérdésére egy konferencián. A kocsi még tervezési fázisban van, de a mérnökök körülbelül hat hét múlva (vagyis július közepén) „leteszik a ceruzát”, mondta Musk.
A Tesla eddigi autói, különösen a Model X, gyakran szenvedtek késésektől, problémáktól, több esetben visszahívásokra volt szükség. A cég elnöke szerint
a problémákat az önhittség okozta, túl sok új technológiát próbáltak belepakolni egyetlen változatba.
A Model 3-mal nem fognak beleesni ebbe a hibába, ígérte Musk, sok tervezett újdonság nem lesz benne az első, 2017 végén elkészülő változatban, csak későbbi verziókban.
A Model 3 gyártásának felpörgetéséhez az egyik szűk keresztmetszetet a szükséges mennyiségű (és kellően olcsó) akkumulátorok legyártása jelenti. A Tesla épp ezért 5 milliárd dollárból bővíti a Reno melletti akkumulátorüzemét.
A gyár ünnepélyes megnyitójára már ki is küldték a meghívókat
azoknak a vásárlóknak, akik jegyet nyertek rá: július 29-én este lesz, írja a Fortune magazin.
Az 539 ezer négyzetméteres gyárat a Tesla a Panasonickal közösen építi. Teljes tervezett kapacitása pont annyi lesz, mint az egész világ összes lítium-ion akkumulátor-gyárának jelenlegi kapacitása, más szóval
meg fogja duplázni a világ gyártási kapacitását,
írja a Carscoops.com. A tömegtermelés miatt a gyártási költségek várhatóan csökkenni fognak, olcsóbbak lesznek az akkumulátorok, ami hozzájárul majd a Model 3 alacsonyabb árához.