Mik ezek a hatalmas, száradó mezek?
![fociEB márka mosópor](https://cdn.origo.hu/2023/12/iD4o-fEORFdvys9eOQbsP9_lnzVDfJaQ8futZ-R91Ek/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ViNjIyMTlhYjc2MzQ4ZDA5NDE0MmRlMjk3NjBhNjA4.webp)
Ügyes marketingfogás a kiteregett mez-gyűjtemény
A Baross téren két épületháló között, a magasban kifüggesztett 50 méter hosszú kötélen óriási, nemzetiszínű pólók lógnak, mintha épp mosás után száradnának a forró nyári szélben. A pólókon lévő betűk összeolvasva a „Szép volt, fiúk” mondatot adják ki.
Persze utánajártunk, hogy ki vagy kik köszöntik így a magyar futballválogatottat, kiderült: egy új mosópor bevezető kampányának része a mezgaléria.
A foci-Eb nemcsak a fogyasztók – nézők – érdeklődésének középpontjában áll, a reklámozók is szeretik használni az esemény körül kialakult, pozitív töltetű hírzajt. A Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) a reklámozáshoz szükséges információkról letölthető összeállítást, illetve ajánlást készített, mik azok a védjegyek vagy szlogenek, amelyek nem – vagy csak pénzért – használhatók, adta hírül még az esemény előtt az MTI. Ennek fényében próbálják a márkák különböző kreatív, néha gerillamarketingbe hajló eszközökkel kihasználni a válogatott sikeréhez kapcsolódó érdeklődést.