Mark Fields reményei szerint a Ford átveszi az ilyen típusú autók gyártásában a vezető szerepet a világpiacon. Az autót – amelyben nem lesz sem gáz-, sem fékpedál, sem kormány – a vezető nélküli taxiszolgáltatásokban alkalmazhatják majd. Fields utalt arra is, hogy a Fordnál arra számítanak: a taxis piacot az ilyen szolgáltatások uralják majd a következő évtizedben.
A vezető nélküli autók térhódításának legalább akkora hatása lesz a társadalomra, mint száz évvel ezelőtt a Ford futószalagos összeszerelő üzemeinek volt”
– jelentette ki.
Az autómárka ezzel a szintén a vezető nélküli autók gyártásába befektető Google, az Apple és a BMW konkurense lesz.
Az óriáscég egyúttal újabb beruházásokat jelentett be: befektet a Baidu kínai internetes keresőportálba, és megduplázza tevékenységét a Szilícium-völgyben.
A cégvezető az év elején az Origónak adott interjújában már beszélt arról, hogy az idén 113 éves vállalatnál
hogyan tolódik el a hangsúly az autógyártásról a mobilitás felé,
illetve mennyi lehetőséget látnak a technológia fejlődésében. Szót ejtett továbbá arról is, milyen sokrétűen könnyítheti meg az életünket a sofőr nélküli digitális autó.