Egy külön erre a feladatra összeállt, a londoni anyavállalattól, illetve a magyar, a cseh, a szlovák és a lengyel leányvállalatokat képviselő
Tesco Európa központból érkezett munkacsoport kezdte meg a vállalat Budaörsön működő irányító központjának átalakítását.
A hazai Tesco bázisán feladatkörök szűnnek meg, és leépítik az operatív irányításban részt vevők állományát. A cél az, hogy egy éven belül teljes egészében megszűnjön az áruházlánc magyarországi irányító központja – írja a Magyar Idők egy a Tescótól nemrégiben távozott, neve elhallgatását kérő felső vezetőre hivatkozva.
Ismét cáfol a Tesco
A hírre reagálva a Tescónál megkeresésünkre közölték: "korábban már többször hangsúlyoztuk, hogy a Tesco-cégcsoport átalakítását célzó portfólióátvizsgálás befejeződött.
Dave Lewis, a Tesco-csoport vezérigazgatója júniusban ismételten megerősítette, hogy a Tesco elkötelezett a közép-európai, ezen belül a magyar vállalat jövőbeni fejlesztése mellett.
A Tesco nem tervezi a budaörsi központi iroda megszüntetését, bezárását."
A cikk emlékeztet arra, hogy a cég egy évvel ezelőtt jelentette be, hogy működésének racionalizálása miatt létrehozta a Tesco Európát, amely a magyar, a lengyel, a szlovák és a cseh áruházakat vonta egy irányítás alá. Akkor a társaság közleményben azt írta, a változás nem érinti az egyes országokban működő központi irodákat, így a budaörsi bázist sem.
Bár a cég e folyamat lezárultáról tájékoztatta korábban a lapot, az írás utal arra, hogy több vidéki áruházból azt jelzik a munkavállalók nyilvános fórumokon, hogy
újabb karcsúsítási hullám kezdődött a multinál,
ezúttal az eladótereket szűkítik le a kétezer négyzetméter feletti hipermarketekben. Említést tesznek továbbá arról is, hogy a hazai Tesco nyilvános mérlegadatai szerint 2015-ben a vállalat részesedése csökkent a magyar kiskereskedelem összes árbevételéből, amely leginkább a diszkontláncokkal szemben vetette vissza a multilánc évek óta tartó versenyelőnyét.
A Magyar Idők figyelmét többen arra is felhívták, hogy az eddig kiemelkedően teljesítő online házhoz szállító üzletágnál is problémák lehetnek. Egyre gyakoribb, hogy az internetes vásárlók által megrendelt csomagokat egy órával a kiszállítás előtt a Tesco lemondja, technikai okokra hivatkozva. Ennek oka az írás szerint, hogy
az áruházakban nincs elegendő munkaerő.
A rendeléseket összekészítő dolgozók hiánya miatt a csúcsidőszakokban, így például hétvége előtt akadályokba ütközik a vásárlók kiszolgálása.
A lap forrása szerint a bérköltség és az árukészlet jelenti a legnagyobb kiadást, ezek csökkentése, valamint a budaörsi irányító központ felszámolása a legalapvetőbb lépések egyike a kereskedelmi hálózat felszámolásához.