Sutter vezette azt a mérnökcsapatot, amely az 1960-as években kifejlesztette a világ legnagyobb utasszállítóját. A 747-es majdnem négy évtizeden keresztül meg is tartotta ezt a rekordot – a legnagyobb utaslétszám –, amelyet 2007-ben az Airbus A380-asa döntött meg. A Boeing 747-400-as modelljének belföldi járatokra szánt típusának maximális utaslétszáma 660 fő.
A Boeing megemlékezésében a repülőgépipar egyik óriásának nevezte Suttert.
„Az ő csapata, a Boeing több ezer dolgozójával együtt azzal vált ismertté, hogy részese volt annak a hihetetlen teljesítménynek, amellyel
rekordidő alatt létrehozták a világ legnagyobb repülőgépét,
a koncepciótól 29 hónap alatt jutottak el a bevezetésig" – idézi a CNN Ray Connert, a cég vezérigazgatóját.
Egyébként ő tervezte az amerikai cég legújabb 747-es altípusát is, a 747-8-at, amelyet 2008 óta gyártanak, és júniusig összesen már 104 darab készült belőle.
A Boeing 747-est 1968 óta gyártják, első hivatalos útját 1970-ben tette meg. Az amerikai cég azóta már
több mint 1500 darabot készített a különböző típusú 747-esekből.
Július végén a CNN arról írt, hogy véget érhet a Boeing ikonikus modelljének gyártása. Idén július végéig egyébként mindössze 4 darabot gyártottak, míg tavaly 18, előtte pedig 19 darab 747-eskészült.
Ennek előzménye, hogy januárban azt közölték, visszafogják a típus gyártását. Többek között azért került erre sor, mert a négy hajtóműves gép az utóbbi időben veszített a népszerűségéből, ugyanis
a légitársaságok inkább hatékonyabban üzemeltethető, két hajtóműves gépeket vásárolnak.
Ettől függetlenül 2015-ben a rekordmennyiségű repülőgépet adott át megrendelőinek a Boeing: 762 gép került az üzemeltetőkhöz, 39-cel több, mint egy évvel korábban. 588-at a keskenytörzsű 737-esből adták el, legendás típusukra, a 747-esre viszont mindössze két megrendelés érkezett, legújabb típusukból, a 787 Dreamlinerből pedig 71 talált gazdára.