A Mol-csoport hétfőn lezárta az Eni Hungaria Zrt. megvásárlását. A megállapodás értelmében 173 Agip márkanév alatt üzemeltetett töltőállomás került a Molhoz, valamint az Eni Hungaria nagykereskedelmi tevékenysége. A kutak átvételét követően a Mol magyarországi kiskereskedelmi hálózata több mint 500 egységre bővült hazánkban.
Fasimon Sándor elmondta, a tranzakció eredményeként Magyarországon már minden negyedik töltőállomás a Molé, az olajkonszern 11 országban működő kiskereskedelmi hálózata több mint 2000, csak Magyarországon 537 kúttal üzemel.
A Mol-csoport az elmúlt két évben mintegy 450 töltőállomást vett át Kelet-Közép-Európában, közülük csaknem 400-at az Enitől. Korábban a cég Csehországban 125, Szlovákiában 41, Romániában 42, Szlovéniában 17 Agip töltőállomást szerzett. A bővüléssel
a Mol kiskereskedelmi hálózata piacvezető Magyarországon,
Szlovákiában és Horvátországban.
Második helyen áll Csehországban, harmadikon Romániában és Szlovéniában. A terjeszkedés eredményeképpen 4,3 milliárdról 5,4 milliárd literre növekedett az éves üzemanyag-értékesítés. A most lezárt felvásárlás az Eni Hungária Zrt. nagykereskedelmi tevékenységére és a kiskereskedelmi hálózatra terjed ki,
a kenőanyag nagykereskedelmi üzlete nem képezte a megállapodás részét -
olvasható a közleményben.
Fasimon Sándor a tranzakció árát üzleti titokra hivatkozva nem közölte, azt viszont elmondta, hogy a felvásárolt benzinkutak Mol márkanév alatt működnek majd, az összes Agip kút átalakítása legkésőbb 2017 végéig elkészül.
Több állomás a Fresh Corner koncepció szerint működik majd, amelynek lényege, hogy a benzinkutakat egyfajta kiskereskedelmi ponttá alakítják át, ahol az ügyfelek a tankolás mellett be is vásárolhatnak. Magyarországon mintegy 50 ilyen kút üzemel, és egy-két éven belül további 300 átalakítása várható a 8 országban.
A Mol-csoport jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 14 országban rendelkezik kutatási eszközökkel.
Négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet Magyarországon,
Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig közel 2 ezer töltőállomást foglal magában Közép- és Délkelet-Európa 11 országában.
Az Eni International B.V. leányvállalatainak megvásárlását 2014-ben kezdte el a vállalat, az utóbbi két év akvizícióival tovább növelte piaci részesedését, és a finomítás-kereskedelem (downstream) üzletágának eredményét.
A downstream üzletág az idei első negyedévben 93 milliárd forintos - újrabeszerzési árakkal becsült - kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el, ami rekordszintű teljesítmény volt az első három hónapot tekintve, 22 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakához képest. Az eredmény elsősorban a kedvező iparági környezet hatására csaknem megduplázódó petrolkémiai hozzájárulásnak köszönhető, valamint a kiskereskedelem EBITDA-ja is jelentősen, 31 százalékkal nőtt éves összehasonlításban - írta első negyedéves jelentésében a Mol.
A Mol még 2015. október 21-én vette meg a magyarországi Agip-kutakat. A Mol Nyrt. és az Eni International B. V. között létrejött szerződés alapján összesen 183 töltőállomás üzemeltetését és az Eni nagykereskedelmi tevékenységeit is átvette a magyar olajipari vállalat.
Mint arról korábban beszámoltunk, a Mol Nyrt. sikeresen lezárta az Eni Slovenia felvásárlását, ezzel 17 Agip töltőállomással bővül a Mol kiskereskedelmi hálózata. A két cég tavaly írta alá a szerződést az Eni teljes szlovéniai kis- és nagykereskedelmi üzletágának megvásárlásáról, a leányvállalat átvételével a Mol immáron 57 töltőállomást üzemeltet Szlovéniában. A tervek szerint minden töltőállomás a Mol márkanevet használja majd.
Az Európai Bizottság versenyhivatala áprilisban hagyta jóvá a tranzakciót, és megállapította: az Eni Slovenia felvásárlása nem kelt versenyjogi aggályokat, tekintettel az érintett vállalat kis méretére, valamint arra, hogy az érintett piacokon továbbra is erős versenytársak maradtak.
A hőskorban hihetetlen pepecseléssel járt benzint tölteni egy automobilba, de a töltőállomások sokkal régebb óta részei az utcaképnek, mint gondolnánk. Az Origo egy korábbi cikkében bemutatta a motorizációval együtt nagyra növő kúthálózat történetét a motalkókorszaktól az ólommentes csúcsbenzinekig.