Az Y generáció (nagyjából az 1980 és 2000 között születettek) tagjainak 61 százaléka ismerte be, hajlamos az okostelefonja vagy más elektronikus eszköz mögé bújni a repülőgépen, hogy ne kelljen kommunikálnia a repülőgép személyzetével.
A X generáció (nagyjából 1960–1980) tagjai közt az arány valamivel 50 százalék alatt van,
a baby boomerek (a II. világháború végétől a 60-as évek elejéig) körében már 37 százalék alatt, derült ki a Mintel piackutató felméréséből.
Az utasok szempontjából a légi közlekedés procedúrája nagyrészt automatizált, humán személyzettel alig kell találkozni. Becsekkolni lehet interneten keresztül, a biztonsági ellenőrzés (ha minden jól megy) letudható a mágneskapun való átsétálással, a beszállásnál sokszor szintén az utas maga szkennelheti be a jegyét.
Ami elkerülhetetlen: a gép ajtajában mindig ott áll a személyzet, és minden utasnak egyesével köszön. A felmérésből úgy tűnik, ez a fiatalabb generációk sok tagját zavarja.
Természetesen a fiatalabbak nem csak a repülőgépek személyzetével nem akarnak kommunikálni. A Bank of America felmérése szerint az Y generáció 39 százaléka saját bevallása szerint többet használja a telefonját (nem telefonálásra), mint amennyit a közelében élő emberekkel, családtagjaival és munkatársaival kommunikál.
A Mintel felmérése szerint az amerikaiak 62 százaléka nyűgnek tekinti a repülést. Elmúltak azok a napok, amikor még különleges alkalom, esetleg kaland volt. Ezt támasztja alá az is, hogy
az utasok nagy része már nem tekinti fontos szempontnak a hűségprogramokat,
amikor járatot választ, írja a Marketwatch.
Csak az utasok harmada választ hűségprogramja alapján járatot, a többieket jobban érdekli a jegyár vagy az utazási idő.
Az amerikai utasok közel fele szerint a hűségprogramok nem érik meg a beléjük fektetett energiát, 67 százalék szerint pedig csak azok járnak jól a programokkal, akik rövid időn belül sokszor repülnek.
„A hűségprogramok azokat az utasokat jutalmazzák, akik sokat repülnek és sokat költenek, így a repülőtársaságok iránti hűség eltűnik.
A repülés egyre inkább közönséges szolgáltatássá válik, és az alacsonyabb ár nyer.
A közlekedés egyre inkább automatizálódik, de a társaságok ellensúlyozhatják ezt a trendet úgy, hogy erősítik az emberi jelenlétet az ügyfélkiszolgálásban” – kommentálta a felmérés eredményeit Fiona O’Donnell, a Mintel igazgatója.