A Széchenyi Tőkealap 60 millió forint értékű kockázati tőkét fektetett az innovatív mobilalkalmazásokat fejlesztő BCONHUNT Kft.-be. A 2014-es alapítású szegedi startup fő terméke, a 2016 júniusától elérhető, díjnyertes BCONSHOP nagy segítség a vásárlóknak, és megkönnyíti a kiskereskedelmi vállalkozások munkáját.
Az applikációt használó vásárlók kizárólag olyan ajánlatokkal találkoznak, amelyek érdeklik őket. Az app nem GPS-t, hanem bluetooth technológiát használ, ezért az ajánlta akkor találja meg a felhasználót, amikor az értékesítő üzlet közelében jár és vélhetőleg nyitott a vásárlásra.
Az üzletek pedig könnyen és olcsón, gamification-módszerekkel lőhetnek a célcsoportra. A felhasználók úgy regisztrálnak, hogy nem adják meg a személyes adataikat, a márkák mégis megismerik a vásárlói szokásaikat.
Csuhaj V. Imre, a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. elnök–vezérigazgatója elmondta, a startup által megcélzott kiskereskedelmi piac itthon még nem létezik, a szegedi csapat lényegében elsőként hozhat be egy tengerentúlon már bizonyított innovatív megoldást Magyarországra. Az alap elsősorban „a menedzsment felkészültsége és szakmai tapasztalata, a cég piaci előnye és széleskörű lehetőségei, valamint a projekt kiskereskedelemre gyakorolt pozitív hatása miatt döntött a befektetés mellett”.
„Még az utóbbi félévben is számos olyan magyar startup és induló vállalkozás keresett meg minket tőkeigénnyel, amely növekedését első befektetési körben az SZTA egyedi tőkekonstrukciója tudja a leghatékonyabban támogatni, viszont mivel már szinte a teljes kihelyezhető tőkét befektettük, több ígéretes üzleti tervre is kénytelenek voltunk nemet mondani. Azt látjuk, hogy a kkv-szektor még több tízmilliárd forintnyi kockázati tőkét tudna felhasználni, bővülésével tovább élénkítve a magyar gazdaságot” – tette hozzá Csuhaj.
A BCONSHOP 2014-ben elnyerte az év leginnovatívabb üzletfejlesztése díjat. Működése rendkívül egyszerű. A vásárló letöltés után regisztrál – a rendszer nem kér személyes adatokat –, beállítja a releváns érdeklődési köröket, és a rendszer kiválogatja és listázza neki a személyre szabott és pillanatnyi földrajzi helyzetének megfelelő ajánlatokat. A rendszer az üzletekben elhelyezett iBeacon nevű bluetooth-os jeladó segítségével határozza meg a vásárló tartózkodási helyét, majd értesítést küld az akciós lehetőségekről, ha a közelben jár. Így a vevő korábbi preferenciái alapján a helyszínen dönthet a vásárlásról.
A fejlesztés kiváló vevőszerző megoldás például az élelmiszert, ruházatot, cipőt, kozmetikumokat, gyógyszert, könyveket, sportfelszerelést, háztartási cikkeket vagy órát és ékszereket értékesítő üzleteknek. A fejlesztők a jövőben a kiskereskedelem mellett további ágazatokban, így például a vendéglátásban, a rendezvények vagy a mikrolokációs alapú mobiljátékok területére is be akarnak törni, lehetőleg globális piacon.